Ga naar inhoud

e.cuniculi


savanna

Aanbevolen berichten

Na vorige keer het bericht te hebben geschreven over ollie die over zich zelf heeft geplast zijn we er achter gekomen dat hij e.cuniculi heeft.

Nu wordt het wel minder en we blijven hem goed wassen op advies van de da maar als wat me opgevallen is dat hij nu al 2 kale plekken heeft en elke keer als ik hem borstel en was ik steeds meer plukken haar van z'n kontje haal..

Verschikkelijk gezicht vind ik het! het ziet er zo zielig uit!

Weet iemand of die kale plekken nog wel aangroeien want ik vind het er wel heel zielig uitzien!

En helemaal nu het kouder wordt.. en hij dus minder vacht heeft.

Weet iemand er iets meer over, zodat ik weet of die weer een mooi behaard kontje krijgt!

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft hij een verlamming? dan kan hij namelijk drukplekken krijgen, belangrijk is dan dat hij droog en zacht ligt. flink handoeken eronder en/of van die ondersteeks.

waarschijnlijk groeit het haar wel weer aan als hij helemaal mobiel is, er kan wel kleurverschil onstaan.... maar ja dat is niet zo heel erg, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hij is niet verlamd, hij heeft het in z'n nieren en z'n broertje ook.

Ze worden nu ook behandeld met volgens mij panicur? weer niet precies hoe het heet.

Maar zijn weer langs de dieren arts geweest en sinds vorige week vrijdag is die eindelijk helemaal droog bij z'n staart! de dieren arts zei dat het wel goed kwam met z'n staart en dat het gelukkig allemaal weer terug groeit.

En wat kleur verschil maakt niet uit zolang het maar terug groeit! want zo'n zielig gezicht die kale billen

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn Franse hangoor Kees heeft ook EC en word ook behandeld,

ook kale plekken en rode huid, ik moest de haarklitten eruit kammen of knippen en m zalven,(hij zat buiten en was mede door de regen ook constant nat) gelukkig is ook hij nu droog en de huid is weer mooi rustig zonder korsten, die haren groeien wel weer terug! volgens mij gaat dat heel erg snel dus die kale billen worden wel weer harig :party:

Ik moest trouwens m gewoon met lauw water wassen

en niet met shampoo en Kees is nu ook binnen bij mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is fijn om te horen dat het allemaal weer goed komt!

Wij moesten van de dieren arts met speciale shampoo wassen speciaal voor de geiriteerde huid.

Helaas merk ik momenteel dat het toch weer slechter gaat met hem en dat die na een hele week droog te zijn geweest weer een klets natte staart heeft dus toch maar weer terug naar de dierenarts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .