Ga naar inhoud

maden


rabbitm

Aanbevolen berichten

Hai alle lezers,

Ik heb twee konijntjes (dwergjes) en ik heb een buitenhok ze hebben 2 dagen nadat ik het hok heb verschoond al maden !! Ik schep het "poephoekje" dan leeg maar dat is ook geen doen elke dag. Ik heb wel een soort middeltje gekocht wat je in water moet doen en als je dan het hok gaat verschonen moet je daarmee het hok schoonmaken. er staat op dat het niet slecht is voor de gezondheid maar toch vertrouw ik het niet. Ook gebruik ik geurstop ook dat werkt niet Wie heeft er tips of wat-dan-ook

Alvast bedankt:bigboulay:

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn de maden al weg?

zwijg mij over maden..op 15 augustus is mijn liefste plekske eraan gestorven

waar ik ben doorgegaan, dat wil ik nooit meer meemaken!!

maden zijn gruwelijk voor je diertje

op 12 uur tijd gaat het van een wond van de grootte van 1 euro naar een hele open wond van de achterkant

je konijntje ziet er enorm van af (ook al tonen ze het niet)

en ze zitten meestal ook IN je beestje, en vreten binnenin alle organen op

ik heb hem moeten laten inspuiten, het was te pijnlijk

wees aub heel voorzichtig als je er nog ziet in de poepbak

groetjes!

christel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik controleer sowieso elke dat van beide konijnen de kontjes, de oogjes, de neusjes/mondjes en de oortjes op viezigheid, natuurlijk neem ik dan ook de nageltjes en pootjes even mee.

Is gewoon dagelijkse kost voor mij, ze zijn eraan gewend, en ik heb zelf gelukkig nog nooit vieze vliegeitjes die uitgekomen zijn bij mijn nijnen gehad :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

zon heoktoilet is inderdaad wel makelijk zo blijft de rest van je hok ook langer schoon,en ook ik zeg dat je voorzichtig moet zijn controleer je beestje wat vaker als voorheen vooral zijn kontje even optillen en controleren.ook zodra er viezigheid aan zen kontje zit meteen verwijderen.dit ommaden op je konijn te voorkomen want het zijn geen schadelijke maden op je poep maar ze kunnen we andere vliegen en maden aantrekken die wel schadelijk zijn voor je konijn..elke dag dus de poep verwijderen hok verder goed schoonhouden en je konijnen goed controleren en schoonhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb tot op heden gelukkig nog geen maden gehad,

zon toiletje werkt hier helaas niet,

voorheen had ik die al voor dora en diego, maar die gooien heb het hele hok door en krijg ik niet zinnerlijk(voordeel dar diego nu in de ren zit en dora in een 2 verdiepinghok want de ren moet nog worden aangepast) de 2 kleintjes van mij vinden een toilet ook niets en gooien hem nu de ren door(waar die nu staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .