Ga naar inhoud

bult in nek naar inenting


catharina

Aanbevolen berichten

He, he pffffffffff.......was mijn wachtword kwijt:grrrrrr:............gelukkig ging het makkelijk een nieuwe te krijgen:yes:

Ik heb op 12 september alle konijnen laten enten.

2 moesten voor beides de rest alleen myx.

De 2 angora dames moesten alleen myx maar hebben beide grote bulten in hun nekken gekregen:p.

Ik controleer ze merderen keren per week maar ze zijn nig hetelfde in groote.

Moet ik hier iets mee?

Mijn Lotharinger dame heeft een kleine bult, die er ook nog zit, de mannen hebben niets.

Geen van hun is anders, toont ziek of dergelijks, ze doen totaal normaal.:mdr:

Graag advies

Catharina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me nu even over verbaas.....enten mensen klakkeloos zonder enige vorm van informatie dieren......( in de bij sluiter staat ook dit alles beschreven)

Vragen mensen hier niet naar ? Naast een entreactie kan een konijn ook overlijden aan de enting......deze ricico's nemen mensen maar gewoon....

Gaan jullie zo ook zelf om met de nieuwste griep? halen jullie allemaal een enting klakkeloos.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me nu even over verbaas.....enten mensen klakkeloos zonder enige vorm van informatie dieren......( in de bij sluiter staat ook dit alles beschreven)

Vragen mensen hier niet naar ? Naast een entreactie kan een konijn ook overlijden aan de enting......deze ricico's nemen mensen maar gewoon....

Gaan jullie zo ook zelf om met de nieuwste griep? halen jullie allemaal een enting klakkeloos.......

Ik dus niet.

Mijn kinderen reageerden allebeide heel heftig op inentingen.

Tot aan karakter veranderen toe ( ze waren nog baby ) werden extreem prikkelbaar en sliepen slechter. Sindsdien laat ik nooit meer zomaar inenten.

Ik heb cara en mag een griepprik elk jaar en heb dat ook twee jaar geprobeerd , maar na de inenting voel ik me een hele poos ( weken ) beroerd.

Ik ga nu dus al 2 jaar niet meer en tot op heden gaat het goed.

Ben wel heel trouw met mijn andere medicatie.

Dus nee ik ent niet klakkeloos en neem vooralsnog het risico niet dat mijn konijnen er aan kunnen overlijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me nu even over verbaas.....enten mensen klakkeloos zonder enige vorm van informatie dieren......( in de bij sluiter staat ook dit alles beschreven)

Vragen mensen hier niet naar ? Naast een entreactie kan een konijn ook overlijden aan de enting......deze ricico's nemen mensen maar gewoon....

Gaan jullie zo ook zelf om met de nieuwste griep? halen jullie allemaal een enting klakkeloos......

ALs iemand adviezen van de dierenarts opvolgt, wat is er dan klakkeloos aan?

IK vind dat je ook gewoon gebruik hiervan kan maken door voor te lichten ipv van het zo te zeggen, dat is gewoon niet aardig en veroordelend.

Mijn konijnen worden ook elk half jaar geent, de konijnen van alle kinderboerderijen die ik ken ook, dierenarstsen geven dat advies niet zo maar.

Dus wat zijn jouw redenen om het niet te doen, en waarom zijn ze beter?

Ik wil het wel graag weten, want ik geef niet graag geld uit waar het niet nodig is, of vervoer ze helemaal naar de dierenarts als het niet nodig is...

Over die bult.. dat gebeurd wel eens, .. en gaat idd weer vanzelf weg, maar hou het in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...........als iemand niet klakkelos ent zijn wij het!!:yes:

Wij hebben 2 katten,5 honden + de 7 konijnen dan nu sins kort.

Onze katten hebben de kittenentingen gehad 1 jaar geleden en klar(lopen ook gewon buiten).

De honden enten wij helemal niet meer (de jongsten 2 hebben het volledige pup programma gehad, en klar) wij gaan al jaaren op vakantie in landen waar je niet gecheckt wordt bij de grens omdat wij de honden niet zinloos vol willen spuiten met die troep.

In Amerika zijn onderzoeken gaande dat honden eigenlijk maar elk 7'nde jaar entingen hoeven.

Sommigen inentingen bieden dus gewon 7 jaar bescherming!!!!!:$

De konijnen, ja..............als wij op vakantie gaan moeten een gedeelte van ze in een pension.

Ik heb het nu gelukkig voor elkaar gekregen om 5 ervan bij mijn vriendin in de tuin te mogen zetten en zij zorgd voor ze.

Maar 2 moeten toch wel in een echte knaagdieren pension en hun eisen entingen:grrrrrr:.

Ik heb veel moeite gedaan om bij het KDC alle gegevens te krijgen van de konijnen en ze nu alleen laten enten met wat ze niet had gehad.(dus geen dubbel up)

Het viel ons zo tegen om ze te laten enten en wij willen nu toch proberen ze voortaan allemal prive te plaatsen in vakanties!!!

En ja ik wisst van deze bijwerking MAAR ZO HEFTIG??????????

Bij Anna(angora) is de bult nu weg maar bij Katja is íe nog enorm)

Catharina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n bult heeft mijn Bailey de eerste keer ook gehad, daarna niet meer. Gaat vanzelf weg, duurde bij haar niet zo heel lang, was geen weken ofzo.

Verder ent ik niet klakkeloos, maar ik laat ze liever enten dan Myx of VHS krijgen,daarbij moet ik dan de risico's accepteren. Gelukkig heb ik in de 16 jaar dat ik konijnen heb nog nooit een probleem gehad met de entingen,buiten die ene bult die Bailey jaren geleden kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .