Ga naar inhoud

Konijn loopt slecht


niel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb nu voor 3 weken een konijntje en plotseling toen ik hem buiten zette liep hij raar.

Hij gebruikt 1 poot niet meer.

Toen ik aan zijn poot zat had hij er verder ook geen last van, maar deze lijkt wel verlamd..

Misschien heeft 1 van jullie dit al eerder meegemaakt of iets over gelezen, want ik kan er niks over vinden.

Met voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijn zou mogelijk de parasiet E. Cuniculi kunnen hebben. Eén van de symptomen is het hebben van een verlamde achterhand en/of het slepen of optrekken van één van de (achter)pootjes. Op de site van dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht (www.dierenkliniekwilhelminapark) kun je hierover lezen onder de link 'konijn' en daarna 'ziektes'. Ook ik zou zeker contact met een goede konijnendierenarts opnemen. Heb je het pootje al gecontroleerd op eventuele wondjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare is dat hij zijn poot steeds van de grond houdt, hij tilt hem als het ware op en er zitten geen verwondingen aan. Ook likt het konijn sinds hij dit heeft veel meer dan normaal. (weet niet of dit iets ermee te maken heeft) ik zal z.s.m contact opnemen met de da dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We dachten, laten we het eerst even aankijken, maar ik vrees dat het niet om een verstapping gaat. wanneer je aan het pootje zit geeft hij geen kick of draait hij zich niet om. alleen als het om E. Cuniculi zou gaan dan zou het hele nestje het toch moeten hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep, ik zou meteen even gaan hoor. bovendien merk je het niet snel aan een nijn als hij pijn heeft. ze piepen niet, trekken uit angst misschien hun pootje niet weg, of hebben misschien teveel pijn om het weg te trekken. hoe dan ook, ga maar vandaag nog naar de DA, als het iets ernstigs is dan kun je er maar beter snel bij zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .