Ga naar inhoud

Niezen


miek&pluk

Aanbevolen berichten

Houtsnippers zijn wel goed hoor. :) Ik vroeg het inderdaad omdat zaagsel schadelijk kan zijn, en inderdaad ook erg stoffig is, waardoor je konijntje kan gaan niezen. Niest hij de hele tijd, of is het maar af en toe? Of alleen als je bijvoorbeeld net hooi of bodembedekking hebt verwisseld/aangevuld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ja ik weet niet, hij is de hele dag al aan het niezen en soms een paar x acher elkaar. Heb net wel hooi in de kooi gedaan (Hoor met paardebloen is dat volgens mij)

Maar hij loopt ook gewoon rond door de kamer, dus weet niet of het daardoor kan komen. Misschien een verkoudheid door een openstaand raam.. Heb een doek in de kooi gelegt, misschien wat warmer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag begon Wolfje heftig te niezen. Soms hoor ik hem niezen maar is het licht. Nu nieste hij alsof het klinkt vanuit zijn long kwam. Ademhaling is goed, longen zijn goed(klinken normaal) dit kreeg hij nadat hij hooi kreeg. Miss heb ik het niet goed uitgeschud maar dan zal een konijn toch maar 1 a 2 x flink niezen?? Maar hij deed het 3x en het klonk eigenlijk ook meer naar hoesten. Hij doet gezond. Hij at een sprietje, een brokje. Maar hijis even van slag van zijn hoesten/niezen.Hij is wel erg stil verder.

Hij toont geen snot of vieze ogen etc. Vacht gezond etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig hoor ik hem niet meer.

Ik ben wel gelijk wezen stofzuigen, alle stof weg gehaald en hooit uitgeklopt.

Normaal reageer ik tegenwoordig normaal en rustig als er iets is maar dit keer werd ik best bang maar dat komt omdat wolfje en ik 2 handen op 1 buik zijn.

2jr terug werd ik paranoia als er iets is met de dierenen dat heb ik goed afgeleerd, maar nu raakte ik wel weer in paniek maar ik denk dat dat komt doordat er in het prive iets speelt.

Maar een vraagje, mijn dieren zijn achter gekomen dat ik een schuur aan huis heb,en ze gaan er vaak in en de schuur is koud, is dat slecht voor ze??? steeds warm naar koud???

En ik heb vaak niks op de bodem ivm bailey die niet zinderlijk is.

..... ik hoor hem net weer hoezen met rare geluiden erbij(kiieeeg geluid)ik ga hem ff weer onderzoeken, even zijn neus bekijken en ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag had hij het weer. Ik pakte hem gelijk gelijk en zag dat hij en hooi sprietje had die gekruld was en in zijn neus zat. Ik haalde het weg en nu heeft hij nog hoest buien soms. ik ga zo rond 19uur even de da bellen wat ik kan doen. Ik wacht nog steeds op mijn geld zodat ik met hem naar de da kan voor de enting en dan vraag ik of ze hem volledig kunnen controleren. Er moet gewoon iets zijn.

Zo wie zo ga ik ander hooi halen.

aangepast door Lia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld, en hij zei: als je zelf denkt dat het aan de hooi ligt ga daar dan van af en probeer de hooi die je daarvoor gaf. Kan zijn dat het daar aan ligt hoor. Heb je zaagsels? Dan kan je stro erover heen doen. Maar dat ga ik dus neit doen want als ze stro op de wc heeft en ook nog eens stro door de hok heen dan denken ze dat ze overal mogen plassen

Net deed hij het weer en het is echter hoesten en geen niezen meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .