Ga naar inhoud

nieuw konijntje!!!


nicola

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Aanstaande vrijdag is het zo ver, dan mogen we ons nieuwe huisgenootje gaan halen!!:party:

In februari is onze Nijn na 7.5 jaar gezelligheid ingeslapen en dachten wij er niet meer aan te beginnen. Maar dochterlief mist haar zo erg , dat ik vandeweek besloten heb om een nieuw vriendje te zoeken.Ik vind het zelf ook leuk hoor!

Nu heb ik hier al veel gelezen over voeding en kom ik tot de conclusie dat ik ons oude konijn verpest heb, je kent het wel, yoghurtsnoepjes knabbelstangen etc.Ik maar denken dat het goed voor haar was...:$

Nu gaan we het dus anders doen maar nu is mijn vraag, wat mag onze nieuwe aanwinst de eerste tijd hebben. Ze is 6 weken oud als ze bij ons komt, dus ik denk dat ik voer mee moet nemen vanwaar ze nu is en dan gaan mixen met wat ik wil gaan geven. Daar zit het hem, ik zie hier overal biks, waar kan ik dat het beste halen in omgeving Den Bosch. Is het bijvoorbeeld ook goed van de Dierenvoordeelshop, graag jullie tips!

Ik lees hier heerlijk mee, vind het erg leuk.

O,ja ons nieuwe konijntje wordt een huisvriend, dus zit binnen.Dus ik wil lekker groente gaan geven en veel hooi!!

Het is een heel verhaal maar ik wil ons nieuwe vriendje een goede start geven!En een goed leven natuurlijk!

Bedankt voor het lezen en de eventuele tips!

Groetjes,

Nicole

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar gaje je konijntje halen ? Een broodfokker lijkt me want een konijntje mag pas weg van 8 weken bij de mama ! Veel te vroeg dus. Je weet hopelijk ook dat een konijnjte VEEL LIEVER met een soortgenootje is ?

Hooi is het hoofdvoer van konijnen dus moeten ze altijd ter beschikking hebben. Verder is gemengd voer een dikmaker dus neem inderdaad biks. Van SS is een goeie maar die is duur. Groenvoer moet je stilletjes aan opbouwen zodat ze niet aan het schijten gaat ! Iedere keer een stukje ter grote van een postzegel.

Verder kan ik je niet echt meer helpen !

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 weken is wel erg jong, 8 weken is beter.

en voer mengen is idd beter.

het beste zijn SS biks, dus geen gemengt voer.

en langzaam vers opbouwen.

en geplukt gras vinden ze vaak ook heerlijk!(niet gemaait gras want dan hebben ze kans op gasbuikjes)

en wat ook iets beter is, is 2 konijnen in plaats van 1 want konijnen zijn groepsdieren.

wat voor konijntje krijg je?

heb je er al een foto van?

ik ben altijd een beetje nieuwschierig hihi:D

ik ben weer eens te traag met typen whahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo nicole,

leuk zeg weer een nieuw konijntje.

wel is 6 weken echt te jong hoor; minimaal moeten ze toch wel 8 weken zijn.

ik zou je aanraden om dit jonge konijntje zo snel mogelijk op de Beaphar Care+ te gaan zetten; dit is zeer licht verteerbaar met meer vitamines en mineralen nog dan de SS.

maar hoe dan ook, heel veel plezier van je nieuwe konijntje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar gaje je konijntje halen ? Een broodfokker lijkt me want een konijntje mag pas weg van 8 weken bij de mama ! Veel te vroeg dus. Je weet hopelijk ook dat een konijnjte VEEL LIEVER met een soortgenootje is ?

Hooi is het hoofdvoer van konijnen dus moeten ze altijd ter beschikking hebben. Verder is gemengd voer een dikmaker dus neem inderdaad biks. Van SS is een goeie maar die is duur. Groenvoer moet je stilletjes aan opbouwen zodat ze niet aan het schijten gaat ! Iedere keer een stukje ter grote van een postzegel.

Verder kan ik je niet echt meer helpen !

Succes !

Nee het is geen broodfokker, het is gewoon bij iemand thuis.

Misschien worden het er ook wel twee, maar dat is afhankelijk van hun grootte nu, ik gaan geen kooi van 3 meter binnenzetten, past niet zo bij de rest he:lol::lol:Maar dit gaat wel goed komen hoor, ons vorig konijn was ook rond 6 weken, ik wist het echt niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 weken is wel erg jong, 8 weken is beter.

en voer mengen is idd beter.

het beste zijn SS biks, dus geen gemengt voer.

en langzaam vers opbouwen.

en geplukt gras vinden ze vaak ook heerlijk!(niet gemaait gras want dan hebben ze kans op gasbuikjes)

en wat ook iets beter is, is 2 konijnen in plaats van 1 want konijnen zijn groepsdieren.

wat voor konijntje krijg je?

heb je er al een foto van?

ik ben altijd een beetje nieuwschierig hihi:D

ik ben weer eens te traag met typen whahahaha

Het merk is een kruising.Een dwergpapa en een erg harige mama!

Als de foto's er zijn dan laat ik die zeker zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom! leuk dat je er toch weer een nijntje bij neemt!

maar ik zou echt proberen je nijn nog 2 weekjes langer bij de moeder te laten. Dan weet je gewoon zeker dat het konijntje lang genoeg de zorg van mams gehad heeft.

En een soortgenootje zou ik je zeker aanraden. Als je een kooi van 3 meter niet ziet zitten (wat ik heel goed snap hoor) dan kun je misschien eens kijken voor een kooi met 2 verdiepingen, met een trappetje erin. Dan hebben ze twee keer zoveel ruimte, en vaak past een hoge kooi veel beter in je huis dan een lange kooi.

je kunt je nijntje het beste biks geven van een kwalitatief goed merk, dus bijvoorbeeld Hope Farms (Supertrio schijnt erg goed te zijn), of Science selective, maar ik lat dat Beaphar Care + ook erg goed is. Verder is het goed voor je konijn om altijd hooi en vers water te hebben, en groenvoer, maar dat moet je wel opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, zoals iedereen zegt: het liefst 8 weken of later! Maar ik denk dat je dat nu wel weet :D Je kan het beste SS voer hebben, daar zitten genoeg voedingstoffen in die ze nodig hebben. Onbeperkt hooi en water en groente langzaam opbouwen. En natuurlijk als het konijntje een vrouwtje is, een leuk gecastreerd! mannetje! En andersom natuurlijk ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom! leuk dat je er toch weer een nijntje bij neemt!

maar ik zou echt proberen je nijn nog 2 weekjes langer bij de moeder te laten. Dan weet je gewoon zeker dat het konijntje lang genoeg de zorg van mams gehad heeft.

En een soortgenootje zou ik je zeker aanraden. Als je een kooi van 3 meter niet ziet zitten (wat ik heel goed snap hoor) dan kun je misschien eens kijken voor een kooi met 2 verdiepingen, met een trappetje erin. Dan hebben ze twee keer zoveel ruimte, en vaak past een hoge kooi veel beter in je huis dan een lange kooi.

je kunt je nijntje het beste biks geven van een kwalitatief goed merk, dus bijvoorbeeld Hope Farms (Supertrio schijnt erg goed te zijn), of Science selective, maar ik lat dat Beaphar Care + ook erg goed is. Verder is het goed voor je konijn om altijd hooi en vers water te hebben, en groenvoer, maar dat moet je wel opbouwen.

Die verdiepingen kooi heb ik ook gezien maar de kooi komt bij mij onder de trap in de huiskamer te staan.Qua hoogte haalt ie het dus net niet.

Ik ga op zoek naar de merken, kijken waar ze dat hier verkopen.

Bedankt voor jullie info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, laat je vooral geen knaagsteen aansmeren bij de dierenwinkel, die zijn niet alleen overbodig maar ook nog eens hartstikke slecht voor konijnen!

Dat had ik al gelezen ja. Nee ons konijntje gaat op biks, hooi en groente!

Toch bedankt voor de tip:yes:

Maar het gaat helemaal goedkomen!Dank je wel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .