Ga naar inhoud

Dupke gevallen


anke1985

Aanbevolen berichten

Bah, wat zijn wij vanmiddag om 16.15u geschrokken! Ik was Dupke haar ogen aan het zalven omdat ze ontstoken waren en daarna haar aan het kammen, ze zat voor me op een tuintafel. Mijn vriend stond naast me. Ineens springt ze over me heen de grond op. Ze doet 2x heel raar haar hoofd naar achter slaan en haar mond ging ook open. Meteen dierenarts gebeld en erheen gegaan. Ze heeft daar dexamethazon gekregen en moest haar een dag donker neer zetten omdat ze nu slecht tegen het licht kan. Onderweg weer terug naar de dierenarts gereden, ze begon weer met haar hoofd te slaan en ze lag te rustig in de bench. Dierenarts gaf aan dat ze nu niks konden doen dan haar donker zetten en als het slechter ging meteen bellen. (ze zijn 24 u per dag bereikbaar). Ze zit nu in de kamer met een deken over het hok..

pff wat heeft ze ons laten schrikken. Hopen dat alles goed komt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zal wel een hersenschudding hebben waarschijnlijk want haar mond was ook vol wondjes van de val, gelukkig zaten haar tanden nog goed vast.

Ze is opzicht wel levendig nu, ze zit normaal buiten in een groot hok met ren en nu binnen in een hok van 1 meter bij 50 cm en stampt nu af en toe met haar achterpoten omdat ze boos is omdat ze binnen zit

bah, ik hoop dat alles goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook dat ze stampt omdat ze niet in orde is..

Houdt haar goed in de gaten, ook of ze eet en keutelt..

We hebben dit ook een keer met ons konijn gehad, die sprong mis en belandde met haar kop op de grond, zelfde verschijnselen als jij beschrijft..Ben nog nooit zó geschrokken..Ze liggen echt te stuipen dan..

De volgende dag was alles weer oké..

Je hebt goed gedaan door de dierenarts te bezoeken..

Wens Dupke het allerbeste toe..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou de nacht zijn we goed doorgekomen! Het lijkt of met mevrouw niks aan de hand is.. ze eet goed ; ze heeft gisterenavond een extra bord met groente gehad lees; halve witlof, flink wat andijvie en wat wortel.. mevrouw had dit in een half uur op :)

Heb haar net weer groente gegeven en ze zit ervan te smullen! Ze heeft zelfs de biks op! Ze doet normaal over 40 gram 2 dagen nu heeft ze die in 1 nacht opgepeuzeld!

Ik heb besloten haar vandaag nog binnen te houden en dus gelijksvloers.. want wij hebben de kt4 met een ren eraan en ze moet een flinke trap op voor naar het nachthok te gaan en dit is misschien nog wat gevaarlijk. Wel houd ik een klapraam open zodat het lekker frisjes wordt hierbinnen. Ook laat ik de deken nog half op het hok liggen zodat ze niet te veel licht in haar ogen krijgt.

Vanavond wil ik haar in huis even laten rondrennen en morgen langzaam weer naar buiten want daar heeft ze lekker ze ruimte..

Pff ik schrok me gisteren echt kapot! Het eerste wat ik dacht toen ik haar hoofd zo naar achteren zag gaan.. die ben ik kwijt. Want Dobby deed het zelfde toen ik haar vast had 3,5 week geleden en is meteen daarna gestorven

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heb ik eerder een topic over gehad.

Ze heetf zondags toen wat diarree gehad (dupke zaterdags een beetje) en ze zijn toen meteen op hooi, hooithee en water gezet tot de woensdag. Alles ging echt goed toen. Donderdag begonnen met wat biks en een beetje groenvoer. Maar het viel me op dat dobby donderavond wat stilletjes was en zich te gemakkelijk op liet pakken, dus ik dacht houdt der goed in de gaten. Vrijdagmorgen zat ze in het huisje dat in haar ren staat en kwam niet op het eten af.. dus meteen in een reserve hok apart gezet met wat eten en drinken. Ik moest tot 13.00u werken en toen ik thuis kwam zat ze nog steeds op dezelfde plek als waar ik haar neer had gezet, niks gekeuteld of gegeten, wel natte mond dus wat gedronken.

Haar meteen gaan dwangvoederen iedere 1,5/ 2 uur + ciseral gegeven.

Om 18.30u met haar naar de dierenarts. Ze was er slecht aan toe zei de dierenarts.. was onderkoelt, de lucht in haar darmen was gaan gisten, ze had pijn.

Ze heetf toen meteen pijnstilling gekregen en een flinke spuit met water onder de huid gezet gekregen. Nu moest ik haar ieder uur dwangvoederen, ciseral geven + druppels voor de de lucht uit de darmen te krijgen en had pijnstilling mee gekregen. Ze moest ook warm gezet worden.

Maar ze was er heel slecht aan toe en ze mocht daar blijven maar mijn dierenarts zei dat ik haar beter kon verzorgen omdat ze thuis zicht op haar gemak zou voelen en ik dit kon en ook de tijd voor had. Om 22.00u pak ik haar bij me, kruipt ze zich lekker tegen me aan, dekentje over ons heen en lekker geknuffeld met elkaar. Om 22.20u wil ik haar de dwangvoer klaar maken en zet haar op de bank; haar hoofdje viel om, haar poten gleden weg. En toen wist ik dat ze ingeslapen moest worde, dus meteen de dierenarts gebeld en ik kon dus komen, mijn vriend gebeld die kwam er meteen aan. Maar nog geen 5 minuten laten begint ze met haar hoofd zo naar achteren te slaan zoals dupke gisteren ook deed. In paniek mijn moeder gebeld met haar op mijn arm.. ze deed nog 2x naar achterslaan met haar hoofd en ze was dood.

aangepast door anke1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dobby die avond toen flink in de stro gelegd en een handdoek over haar heen gelegd en over de kooi een fleecedeken in de hoop dat haar temperatuur omhoog zou gaan. Maar het ze liet echt pas donderdagavond wat merken.. maar hupte wel rond toen maar was stil.. ik dnek dat ik er wel vroeg genoeg bij ben geweest maar dat zij te laat iets heeft laten merken toen... want als ze konijnen iets hebben ga ik meteen naar de dierenarts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .