Ga naar inhoud

help ben bang dat macho doodgaat door mijn schuld !


dinges

Aanbevolen berichten

hier even een noodkreet van mij

ik ben bang dat ik macho ga vermoorden shitzooi

ik was vandaag nieuwe bodembedekking gaan kopen en dan doe ik altijd in zn toilet geperste houtkorrels, word ook voor kattebak gebruikt

maar ja nu was die ene op, dus kocht ik andere, geperste strokorrels dit keer, ik dacht das mooi, dan is het in ieder geval wel veilig materiaal

dus ik doe da in zn kooitje, wa blijkt.. vind ie het lekker !

dus ik ff aan gekeken, want hij knabbelt wel vaker aan de bedekking, maar dat is dan bijv ook stro en heb daar al ooit de da voor gebeld en toen kon het geen kwaad, maar macho vond het nu erg lekker, dus ik dacht rond half 5 toch ff contact opnemen met de da, die was ff weg en de assistente zou hem terug laten bellen

dat deed ie net dus ongeveer een kwartiertje geleden

en die zei meteen weghalen !

want ook al is het van stro, deze zijn gemaakt om het vocht op te nemen, dus als ie da gaat eten dan gaat ie verstopt raken en hebben we een probleem !

en hij heeft er echt best wel veel op !!

nu moet ie goed drinken en moet ik goed op hem letten of die minder eetlust krijgt of lusteloos word en op de keutels letten

bij verandering moet ik gelijk bellen !

dus ik hoop zo dat het op een of andere manier toch meevalt, want als die nou doodgaat dan is het nog mijn schuld ook nog !

ik heb hem net een bakje water voorgeschoteld, dit heeft ie goed gedronken en de keutels en gedrag zijn ook nog normaal, maar ik denk dat ik vanacht toch meerdere malen ga kijken, komt goed uit, want door mn zwangerschap moet ik toch vaak naar het toilet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dinges,

Allereerst natuurlijk van harte met je zwangesschap, maar je moet je geen zorgen maken hoor!!

Die van mij doet precies het zelfde, eet ook dat losse houtvezelspul op, ik heb ook kattenbak korrels sinds vandaag in zijn toiletje gedaan, ik denk niet dat het heel veel kwaad kan dat is allemaal diervriendelijk en niet giftig.

Zorg gewoon dat ie goed hooi blijft eten, en goed blijft drinken!!

Volgens mij kun je vanacht gewoon lekker doorslapen tenzij je zelf naar het toilet moet haha!

Succes ermee hoor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zalhet jullie nog mooier vertellen ik denk net laat ik toch eens op die zak kijken dan met kattenbakvulliing blijkt dat er grit inzit, oohh god ik heb ze voor houtkorrels aangezien, nou ja dat moet ik dan maar niet meer gebruiken dus weg met dat spul.

Morgen gelijk de goeie halen.

Jean

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank jullie wel voor de snelle reactie

ja houtkorrels is idd geen probleem, MAAR die heb ik nu juist dit keer niet, geperste STROkorrels dus en dat is nu net het probleem die gaan uitzetten in de maag zei die da

alleen ik lees 2 verschillende berichtjes, eerst dat houtkorrels geen kwaad kunnen en daarna dat hout en strokorrels allebei kunnen

dus nu weet ik het nog niet haha

maar ja logisch bedacht kan het ook allebei, staat ook op de verpakking, maar als ze dat dan gaan opeten, das nie goed

en o das idd niet slim jean, doe maar gauw weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi emailfemale ja dat staat ook op de verpakking, maar staat niet bij wel of niet geschikt voor consumptie

en ja macho heeft zeker genoten van de extra aandacht, moest toch 2x naar het toilet vanacht, dus ben meteen ff gaan kijken

steeds een bakje water dr bij gezet zodat ie goed kan drinken en ik ook weet wat ie drinkt, want anders drinkt die andere ook mee

en bakje was steeds goed leeggedronken

alleen wel heeft ie wat grote keutels, maar als ik gewone stro als bodem gebruik eet ie daar ook van en dan zien die keutels er ook zo uit

ach ja beter te groot als te klein denk ik dan maar ?

en ik heb gister idd een handjevol natgemaakt, het word een papje dan, de meeste worden helemaal zacht, sommige blijven wel hard, die moet je dan goed doorknijpen, maar geloof niet dat macho zo'n ding ook in 1x zonder te kauwen doorslikt, dus hij is nog steeds alive en hetzelfde

gelukkig maar !

bedankt voor jullie adviezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind alle korrel soorten zo onvriendelijk voor de pootjes van een konijn......

ga er zelf eens op staan dat voeld echt niet lekker.

Het kan zeker een verstopping veroorzaken daar stro niet word afgebroken.

Maar dit geld ook voor vlas ect....

Dus kijk naar zijn keutels en maak die open dan zie je zelf het resultaat.

Nu zou ik groen voer geven dan is het er eerder uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neee ik bedoelde geen klei, sorry komt misschien verkeerd over

ik bedoel geperste houtkorrels of van de week dan een keer geperste strokorrels

ik bedoelde dat macho ook wel eens in het toilet ligt, met dan dus geperste houtkorrels of strokorrels

geen kattengrid of klei of wat voor iets dan ook in die richting

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .