Ga naar inhoud

Operatie Lucky nu vrijdag


Delphinesebastiaan

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen !

Alweer een hele tijd geleden dat ik hier nog op het forum zat !

Ondertussen dus ontdekt dat Lilou een mannetje is en zoveel schijnzwangerschappen van Lucky verder heb ik vandaag een afspraak gemaakt met de dierenarts om Lucky haar baarmoeder en eileiders eruit te laten halen. Nu donderdagavond mag ze binnen bij de dierenarts en blijft ze daar een nachtje slapen, vrijdag wordt ze onder handen genomen. :eyes:

Ik ben vandaag al in de apotheek 3 spuiten gaan halen zonder naald om haar indien nodig te dwangvoeren... Alleen vind ik niet echt de voeding die ik haar dan kan toedienen. Ik had hier ergens in een gesprek gezien dat er potjes babyvoeding 'baby's eerste wortelhapje' ofzo bestaat, maar ik vind het niet in de winkel.

Graag had ik ook nog geweten waarop ze het best zou liggen : een fleecedeken, een badhanddoek of keukenhanddoek ?

Fleecedeken is natuurlijk lekker warm ( en dat zou ze toch wel moeten hebben omdat ze al haar mooie haartjes kwijt is ocharme ).

Maar ik heb ook nog het probleem dat ik nergens een waterkruik vind...

Doe ik daar dan best gewoon lauw water in ???

Voor de rest ben ik aan het rondzien ... Ik ben zowat een hele EHBO doos aan het verzamelen ( zoals hier op het forum staat ) alleen zijn die dingen moeilijk te vinden...

Vanmorgen zag ik nog dat Lucky met haar staart aan het kwispelen was , weet iemand wat dit betekend?

Vaak maakt ze midden in de nacht wakker met haar graven in haar kooi en natuurlijk haar regelmatige gewoonte nestjes te maken... Dan zet ik ze in de keuken gescheiden van Lilou ( want de kooien staan altijd naast elkaar ) en als ze dan terug naast elkaar staan is de interesse groot :bounce: vooral bij Lilou!

Kan iemand me op al mijn vragen beantwoorden?

Thanks voor de hulp !!!

Delphine & de nijntjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dwangvoeding is er ook Sceince selct recovery, je zou ook normale sceinece selective kunnen wellen in water en dat papje voeren.

Om het eten te stimuleren na de operatie, zou je peterselie en bascilicum kunnen geven dat werkt eetlustopwekkend. Sceince selctive junior eten ze meestal wat eerder dan de normale SS biks. Hooithee maken werkt ook erg goed, eventueel klein flesje naast de waterfles hangen met hooithee erin.

Mijn voedster heeft in het begin op oude handdoeken gezeten en daarna op kranten. Als je geen kruik hebt zou je ook een lege frisdankfles kunnen vullen met warmwater en daar dan een theedoek omheen draaien waar ze lekker tegen aan kan liggen.

Mijn voedster at bijna meteen uit haarzelf weer, maar was we lerg zwak. Ze zag er zo zielig uit. Nu is het weer een echte spring in het veld. Alleen geen gerij en gesproei meer en ze is wat liever.

Heel veel sucses met de operatie en het herstel in het bijzonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .