Ga naar inhoud

Gelukkig koppeltje, toch een gewonde...


Saskia_

Aanbevolen berichten

Dat onze dame, Monkey, een bitch is, is nu wel weer bewezen. Gisteravond voelden we op Chuck's rug opeens een klein bultje, het leek wel een korstje maar ik kon het niet goed zien. Vandaag dus maar naar de dierenarts en inderdaad: een wondje. Er zit nog een kleiner wondje in de buurt. Waarschijnlijk heeft Monkey hem gebeten. De DA heeft het onderzoch en ontsmet en ik heb een antibioticum (enrofloxoral drops) meegekregen, in de hoop dat we daarmee kunnen voorkomen dat er zich een echt abces ontwikkeld.

Volgende week donderdag voor controle.

Hij ligt nu achter in de tuin zielig in een hoekje bij te komen van het onderzoek en de autorit. Ik had een worteltje bij hem neergelegd en op een gegeven moment ging Monkey heel voorzichtig naar hem toe. Ik dacht: oh wat lief, ze gaat kijken waarom haar vriendje daar zo zielig ligt en hoe het met hem gaat :love:. Niks is minder waar: die bitch ging z'n wortel stelen :D

Verder zijn ze een gelukkig koppeltje en ik heb Monkey net ook een keer extra onderzocht om te kijken of zij geen plekjes heeft maar gelukkig niet. Zij vindt optillen iets minder erg gelukkig :)

Bij de DA (toen hij van de behandeltafel naar de weegschaal moest) was het de eerste keer dat ik hem optilde :D De konijnen lopen bij ons buiten in de tuin en als het tijd is om het hok in te gaan, luisteren ze altijd erg goed dus optillen is nooit nodig geweest. Zelfs het reismandje lopen ze vanzelf in (met het enten ook geen enkel probleem geweest). Dat belooft wat voor het toedienen van de medicatie. Ik ben dus echt niet gewend om hem op te tillen en hij vindt het ook alles behalve leuk.

Wish me luck voor straks ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond was niet echt een groot succes, volgens mij heeft hij toen ook niet alles binnengekregen. Vanmorgen ging al wat beter en misschien straks zonder problemen? Drie keer is scheepsrecht immers!

Vanmorgen zat ik in de tuin met m'n knieën zo'n beetje tegen m'n borst, Chuck ertussen geklemd: gewikkeld in een handdoek. Met beleid het spuitje leegkrijgen is ook een kunst. De eerste 0,2 gaat heel langzaam en dan in één keer de rest :D Dat lukte me nog niet geleidelijk. Maar vanmorgen slikte hij behoorlijk en bleef maar om z'n mond likken, volgens mij niets gemorst :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .