Ga naar inhoud

Lastige eter??


meta

Aanbevolen berichten

Ik ben al de hele dag zo'n beetje over deze site aan t surfen want ik heb Frummel dan wel (net 2 wkjes) maar weet echt NIETS van verzorging en voeding etc, ja wortels maar dat is t. Dus inmiddels heeft mevrouw een hok met uitbouw en verhogingen zodat ze er zelf in en uit kan. Inmiddels heb ik 3 kilo droogvoer, een groot pak hooi, groente/fruit, hennepsnippers, knaagstenen, snoepjes, honing/knaag dingen, antislipmatten in de kamer..etc etc...

Denk ik haar een plezier te doen met een worteltje..moet ze niet, snoepjes..eet de kat op, die honingdingen heb k maar weg gehaald, en de appels heb ik zelf opgegeten. Wat ze wel eet: het droge voer die grote stukken en niet echt t biks, andijvie, whiskas senior brokjes van de kat, als ik niet op pas mijn chipjes, heeft ze wortels van mn orchidee ontdekt en is ze gek op stukjes keihard brood.. En moet ik het hooi van een dag oud vervangen?? Ze eet t nl de tweede dag een stuk minder...

Iemand advies hierover??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De knaagstenen weggooien! Die zijn hartstikke slecht voor het konijn, ze kunnen nierstenen vormen! En wat voor biks geef je? Want gemengd voor is niet het beste voor het konijn. JE kan het beste gewoon echt alleen voer met biks kopen, zodat ze gewoon alles opeten, zoals Science Selective. Ik weet ook niet of kattenbrokjes goed zijn... Je kan het beste elke dag een beetje hooi geven, want konijnen houden niet heel erg van hooi dat er te lang ligt. Misschien kan je hier nog even kijken: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding-van-een-konijn.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd bix met stukjes groen, rood, bruin en geel erdoor. Die haalde ik er eerst zoveel mogelijk uit omdat ik t zulke grote stukken vond voor zo'n klein nijntje haha. Dat zal ik gewoon weer gaan doen en pas t voer weer aanvullen als het (bijna) op is. Bewaar ik die stukken wel als 'snoepje'. Die yoghurt dingen moet ze niet (de kat dan weer wel..:sarcastic:). De kattenbrokjes kan geen kwaad, daar heb k ff DA voor gebeld. En dat hooi dacht k al wel, k vind t zelf ook lekkerder ruiken, t is van dat hooi met kruiden heerlijk. Maar goed, toch ff checken.

thanks!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig hƩ zo'n eigenwijs konijn :whistle2: maar dat went echt hoor.

Zoals Doortje al zegt, knaagsteen weg gooien! Is heel erg slecht voor je konijntje je kunt haar beter een stuk wilgenhout geven om aan te knagen. Enne zeg nu zelf jij zou toch ook alleen de lekkere gekleurde stukjes uit je voer op eten als je konijn zou zijn? (ik wel hahaha) Daarom is het het beste om alleen biks te geven en dan niet te veel. Een worteltje voor je konijn moet je zien als snoepje hier zit namelijk heel veel suiker in. Probeer eens andijvie, witlof en rucola meeste konijnen doen hier een moord voor. (of geef haar een basilicumplant, succes verzekerd!).

Zoals je hier al hebt kunnen lezen HOOI HOOI HOOI hahaha dat is de grootste must voor konijnen. Maar zoals je zelf al zegt daar heb je al rekening mee gehouden en heerlijke kruiden hooi voor Frummel gekocht. Als je elke dag (als ze veel eet meerdere keren per dag) een pluk hooi neer legt hoef je ook niet veel weg te gooien.

En kattebrokjes, lijkt mij niet echt gezond voor je konijn. Het darmstelsel van een konijn is niet berekent op vlees maar ik kan mij vergissen en er zijn hier mensen die hier veel meer verstand van hebben :mdr:

Ook de snoepjes honing en yoghurt zijn niet heel goed voor je konijn. Daar verschillen de meningen nog wel over hoor sommige mensen geven hun konijn soms een snoepje als tractatie, houdt hier in je achter hoofd alles met mate en te veel snoepen is voor niemand goed (konijn en mens)

Succes met Frummel!

Liefs

Marleen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai leentje...ach die ouwe kat van me is ook niet normaal en ik was als ook lastig met eten...mmmm...die steen is al weg, keek ze trouwens toch niet naar om en ik heb die andere snoepjes ook weg gehaald. die yoghurt dingen vind de kat lekker dus dat komt wel op. de kattenbrokjes kunnen geen kwaad, heb k na gevraagd bij da.

ik heb meerdere plekjes gecreeerd voor frum waar ik plukjes hooi leg, kan ze lekker scharrelen en het 'oude' hooi gaat onderin de 'speeldoos' die wordt toch steeds een rommel haha.

gister hebben we pyamaparty gehouden met zn 3tjes en toen heeft ze n wokkel gegeten..is niet goed maar ja..ik ga ook wel eens naar de mc donalds. die rucola ga ik zeker proberen, lust ik nl ook haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meta,

Haha een wokkel ziet er ook zo lekker uit (krijg gelijk trek)

Ach iedereen gebeurd het wel een hoor. Ik kan je verhalen vertellen over die van mij................:lol:

Wij ontbijten met het bord op de schoot, lekker een cracker met jam en de konijnen krijgen dan op de bank een paar biksjes en zo is ons ochtend ritueel. Nu gebeurd het echt wel eens dat Jip mij afleid lekker mijn neus gaat likken of duwen tegen mijn hand waarna Cato met craker en al er vandoor gaat :whistle2: tja het blijven eigenwijze beestjes hƩ.

En rucola is hier echt favoriet. Wat je ook nog eens zou kunnen proberen is het groen van de wortel, wortelloof is ook altijd een groot succes. En mijn persoonlijke favoriet, de basilicumplant voor 3 euro bij de supermarkt. De konijnen worden helemaal wild en binnen een paar minuten heb je een pot met aarde zonder plant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi leentje ik heb je advies van de rucola opgevolgd en een knijntjes-salade gemaakt. ze is echter nog zo klein ze dat hele peentjes niet weg krijgt haha... dus men neme wat blaadjes rucola, raspen er wat peen over heen en maak het geheel af met een verkruimelt mini stukje keihard brood..

ik heb er foto's van gemaakt..echt gewoon te schattig..:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt kleine konijnen beter later wortel geven ivm de suikers daar in.( ook fruit is echt af te raden kunnen ze van aan de diare gaan)

Voor jonge konijnen is witlof, ruccola, krulsla melange, peterselie, en wortel loof( het groen van de wortel het beste om als salade te gebruiken.

gooi alle snoepjes overboort heeft je konijn niet nodig!Zijn ook schadelijk voor het konijn ivm over gewicht.

Ook de knaag steen heel fout trouwens voor je konijn.( kan de nieren aan tasten en of veroorzaakt blaas gruis)

Elke dag bix met zo min mogelijk gekleurde dingen er is.( voor beeld hope farms is een goed voer ut de dieren winkel en sience selective. SS genaamd.

Vers water in een flesje en water bakje als ze nog niet uit het flesje drinkt.....

Ja mensen gaan er maar steeds van uit dat konijnen van zelf gaan drinken....

Maar door de verhuis en overgang kunnen konijnen spontaan stoppen met drinken.

Dus wees daar van bewust!

En koop lekkere kruidenhooi wat ze onbeperkt mag eten!

succes

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of jij het met me eens bent BRC, maar volgens mij zijn kattenbrokjes toch echt heel slecht hoor. En je DA kan dan wel zeggen, Meta, dat het geen kwaad kan, maar niet alle DA's hebben echt verstand van konijnen. In kattenbrokjes zitten veel eiwitten die je konijn niet kan afbreken, veel calcium, wat ook niet gezond is, en ook nog eens veel zout, vooral Whiskas trouwens. Het resultaat is dus dat je straks een nijn hebt met darm- en nierproblemen. En natuurlijk wordt je nijn echt niet ziek van heeeeeel af en toe een kattenbrokje dat ie per ongeluk te pakken krijgt, dus in die zin zou je DA gelijk kunnen hebben dat het geen kwaad kan. Het is namelijk niet giftig. MAar gezond is het naar mijn mening zeker niet, en ik ben ook heel benieuwd wat BRC ervan vindt (is in mijn ogen een van de keiharde konijnen experts hier op het forum ;) ).

verder is het meeste al gezegd lijkt me. Enne, welkom hier he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zal ik echt eff met mijn billen blood gaan:mdr: tja ik Cindy heb vroeger als klein kruipend monster gezellig met de kat mee gegeten!

Toen zat het dieren gevoel er al helemaal in!!!:lol:

Maar katten brokken is voor een konijn heel ongezond......

Er zitten ook vlees produkten in die een konijn normaal niet zou eten.

Over wiskas ben ik helemaal klaar trouwens!!! mijn kat werd er ziek van.

En wat denk je met wiskas dieet voer moet hij dan verder door zijn leven.....Dus van de zelfde fabriek 2 tegestrijdig heden!

Ik heb royal canin en ben daar al 12 jaar zeer tevreden mee....teminste de katten dan:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb denk ik een verstandig nijntje want ze hoeft geen fruit en is ook niet echt heel happig op peen, ze heeft veel liever rucola.. en is het ook niet zo dat ze veel van die brokjes eet (heb er even opgelet) maar ze pikt er af en toe wel iets van, gelukkig zijn t kleine brokjes. snoepjes en die steen heb k al niet meer, vond ze toch ook niet spannend. ze is wel erg gek op keihard brood, maar k las dat je daar ook erg mee moet oppassen dus dat krijgt ze niet zoveel. drinken doet ze ook goed, zowel uit haar eigen bakje als uit die van de kat hahaha.. en ik heb idd hooi met kruiden gehaald, vind ik ook erg lekker ruiken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .