Ga naar inhoud

Max is ziek!


Martina

Aanbevolen berichten

Net bij de dierenarts geweest. Max lag in zijn ren en deed niet veel meer. Normaal als Misy langs kwam, ging hij er gelijk achteraan. Nu kon ze bijna op hem gaan zitten, hij keek niet eens op. Hij voelde ook koud aan, dus snel de dierenarts gebeld. Gelukkig konden we gelijk komen.

Max is koud (34,6) en heeft een hele lege buik. Hij is dus kennelijk gestopt met eten. Dat verklaart waarom hij zo lusteloos en zo koud is.

Nu ligt hij dus in een krat met 2 kruiken. Hij heeft net iets gehad om zijn maag- darmstelstel weer op gang te helpen en straks ga ik dwangvoederen. Bij de dierenarts heeft hij onderhuids vocht gekregen en een pijnstiller.

Iemand nog suggesties over hoe het beste te handelen? Ik ben heel erg bezorgd nu :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft nu twee warme kruiken, werkt denk ik beter ;) Maar een fleeceplaidje over Max en de kruiken kan ook erg goed helpen.

Verder kun je weinig doen denk ik. De dierenarts heeft alles al gedaan denk ik, nu is het een kwestie van verzorgen, afwachten en duimen dat hij er bovenop komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie steun, dat helpt.

Ik heb net 10 ml. heel dik dwangvoer gegeven. Van de spuit vond hij niet zo fijn en ik kon het ook niet echt goed doseren. Dus nu steeds een beetje op mijn vinger gedaan en dat in zijn bekje gestopt. Hij beet me niet en heeft alles wel doorgeslikt. De dierenarts had gezegd dat het nog wel eens moeilijk kon worden om hem te laten slikken.

Na het 'eten' is hij languit over de twee kruiken gaan liggen. Ik heb er maar een handdoekje overheen gelegd. Hij voelt al wat warmer aan.

Ik laat hem nu maar even met rust en over een uurtje ga ik hem weer voeren. Dat wordt weinig slapen vannacht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je zijn temperatuur alweer opnieuw gemeten?

Nee,nog niet. Ik heb alleen zo'n oorthermometer. Morgen koop ik zo'n andere. Hij voelt wel al warmer aan. Zijn oren zijn alweer normaal van temperatuur.

Net weer wat laten eten, hij heeft nu ongeveer 15 ml op en 2 spuitjes met 5 ml water. Sraks nog ee beetje.

Hij zat zich net te wassen. Dat lijkt me een goed teken, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat vervelend en zal schrikken geweest zijn! Verwen hem maar lekker! Dat hij zich wast is een goed teken ja, dan voelen ze zich vaak alweer wat beter. Babbel doet dat hier ook nu hij zich weer beter begint te voelen (vrijdag dierenarts geweest en longontsteking met koorts). Hij is er nog niet maar hij zit zich de hele dag door te wassen dus het begin is er. Dat jou konijntje ook maar snel beter mag worden en een goede temperatuur krijgt!

Trouwens miss een domme vraag maar kun je die oortermometer niet gewoon gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vocht en een pijnstiller kreeg mijn konijn ook steeds.

Dat is leuk, maar die pijnstiller werkt maar 12 uur.

Ik kreeg toen ook verder geen medicatie mee naar huis en het ging met Ko steeds slechter.

Volgens die DA had hij ook geen verstopping..

Nou, mooi wel!!

Andere DA: Medicatie mee gekregen, spuitjes en een goed advies.

Het was op het randje doordat we tijd zijn verloren tussen de eerste DA

en de tweede.

Hij is er nu net weer heel aardig bovenop, maar dat had niemand meer verwacht.

Zie mijn topic met de trefwoorden alweer ziek, onderkoeld.

(Dan kan je het hele verhaal volgen).

Dit lijkt vrij sterk op wat wij afgelopen week hebben meegemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Hans, het lijkt er wel op, maar het hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn. Max eet het dwangvoer wel en slikt het ook door, hij drinkt nu zelf uit het flesje, is weer wat warmer en een klein beetje actiever. Hij heeft nog niet gekeuteld, dus dat wil ik goed in de gaten houden.

De wekker staat voor 3 uur, dan ga ik nog even kijken. Morgenochtend moet ik weer contact met de dierenarts opnemen om te melden hoe het gaat.

Mijn vriend is van mening dat het ligt aan het feit dat Max is gekoppeld vorige week. Hij zegt dat er teveel is gesold met hem en dat hij helemaal geen behoefte heeft aan gezelschap omdat hij al zo lang allee is geweest. Ik weet het niet hoor, het kan toch ook gewoon toeval zijn? De DA zei ook dat het belangrijk is voor een konijn om gezelschap te hebben. Of kan het zo zijn dat het gewoon helemaal niet klikt met Misty en dat hij gewoon ongelukkig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt een beetje beter te gaan. Vannacht heeft hij in de badkamer gestaan. Om 3 uur ben ik even wezen kijken en hij lag lekker languit over de kruiken heen. Vanmorgen om 7 uur heb ik hem even los laten lopen in de badkamer. Hij heeft de boel even verkend en hopte toen weer het krat in. Om te keutelen.

Het is dus geen vertopping, want hij heeft flink gekeuteld en het zag er allemaal normaal uit.

Daarna weer zijn medicijen gegeven en 15 ml critical care. Dat gaat er goed in. Hij sabbelt het van mijn vinger en spuugt bijna niets uit

Straks maar even de DA bellen.

Oh, Bunny bunch chanty: hij is niet verlamd.

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwijntje had eigenlijk precies hetzelfde (zie topic: Zwijntje is ziek :-()..

Van ene op andere moment werd hij lusteloos en slap en kon ik em zo omduwen zonder dat ie tegengas gaf... Zaterdagnacht ook hele nacht opgebleven om bij em te blijven want had echt niet gedacht dat ie de morgen nog zou halen. Zwijntje was ook beetje onderkoeld (37.9) terwijl ie 39.0 moet zijn ong, dus bij jou is het indd wel extreem onderkoeld. Ik heb em toen de hele nacht in een handdoek gewikkeld bij mij in bed genomen tegen me aan + nog de dekens van ons eroverheen en in de ochtend voelde die al meteen stuk warmer aan. In zijn hok ook handdoek om em heen gelegd en kruik er tegen aan. Nu 2dgn later wordt ie weer langzaamaan een beetje de oude.. Hij eet weer wat hooi en groenvoer en is ie weer meer zichzelf.. Hij is weer 'hard' in de zin van hij zet zich schrap als je tegen em aanduwt en huppelt ie weer beetje door de kamer. Hopen dus dat het bij jou precies zo gaat..

Succes bij de DA!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts was redelijk tevreden. Hij heeft nog een spuitje gehad. Eigenlijk weet ik niet eens met wat. Ik laat me altijd een beetje overdonderderen bij een dokter :$

We mogen hem nog niet terug bij Misty zetten, hij moet eerst even goed bijkomen. Hij heeft gekeuteld en geplast en eet zelf ook wel wat. Net heeft hij een klein worteltje opgepeuzeld. Hij blijft wel in het krat zitten en is dus nog niet zijn eigen ondernemende zelf.

Nu heb ik even de panelenren op het terras gezet zodat hij op de koele stenen even lekken kan hupsen. Dat doet hij wel een beetje. We zijn er nog niet, we moeten proberen te blijven dwangvoeren. Dat geeft geen stress want hij blijft rustig zitten en eet het van mijn vinger af.

Morgenavond om 7 uur moeten we de dierenarts weer bellen om door te geven hoe het gaat. Deze DA staat niet op de lijst, maar lijkt mij zeer konijnenkundig. Hij vertelde vanmorgen dat hij zelf ook 2 konijnen heeft en het lijkt erop dat hij precies de goeie dingen heeft gedaan.

Wordt vervolgd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .