Ga naar inhoud

plakpoep en biks niet willen eten


Chellief

Aanbevolen berichten

Nou voor het eerst gezondheidsproblemen met mijn nijnen..

Gisteravond zag ik dat Babs wat rustiger is als anders, normaal sjeest ze door dr hele hok en staat ze met haar pootjes tegen het gaas maar nu was ze wat bedeesder. Haar hooiballetje was leeg maar ze heeft haar biks niet opgegeten. Ik ben nu aan het overstappen op Hope Farms en we waren er bíjna, maar nu weigert ze ineens dit te eten. Haar oude biks (waar ik gelukkig nog een klein beetje van heb) eet ze wel maar ook maar een klein beetje. Dit heb ik haar dus gisteravond en vanochtend gegeven. Ze had gisteravond ook wat plakpoep, maar het lijkt erop alsof dat nu weer over is, al kan ik niet zien of ze dan wel gewoon gepoept heeft. Vanmorgen was ze nog steeds rustiger als anders, wel alert.

Bobbel lijkt ook aan de plakpoep al weet ik dat niet zeker. Hij keutelt zijn blinde darmkeutels altijd naast het toiletje en trapt ze plat dus kan niet zo goed onderscheiden of het plakpoep is of gewone bd keutels. Hij heeft wel z'n biks opgegeten en loopt ook gewoon rond.

Nou een heel lang verhaal maar ik hoop dat iemand mij raad kan geven! Ik maak me echt zorgen.. je hoort af en toe van die spookverhalen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je het niet vertrouwd zou ik zeker een afspraak maken met de da.. als een konijn zich anders gedraagt, is niet goed.

Verder kan plakpoep ook komen van het biks, je bent overgestapt naar nieuw biks, en ineens ga je weer naar het oude.. Kan het trouwens niet van de warmte komen? Of stel ik nu een hele domme vraag...?

maar nogmaals, als je het niet vertrouwd, zou ik toch een afspraak maken met een kkda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miesje bedankt voor je snelle reactie! Altijd fijn als je zo in de stress zit :P

Even voor de duidelijkheid: ze had de plakpoep al voordat ik haar de oude biks weer gaf. Dit heb ik gedaan omdat ik niet het risico wilde lopen dat haar darmen stil komen te liggen..

En ja, ik denk ook wel dat het door de warmte kan komen maar toch.. het is al een aantal keer warm geweest en dan is ze ook wel rustig maar anders ofzo..

Ja ik kijk het zowiezo deze dag aan en als ze rond 4en nog steeds niks heeft gegeten toch maar even naar de da denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bunny ranch Chanty: Ook bedankt voor je snelle reactie! Ik heb haar een klein stukje witlof gegeven en dat at ze meteen op! Pfff zucht van verlichting! Ben de witlof ook aant opbouwen (overigens nog niet verder gekomen dan 2 á 3 postzegels) dus ben bang dat het mogelijk ook daar van kan komen.. dat ze het niet verdraagt ofzo?

Ja ik dacht ook wel dat als wij met dat warme weer minder eetlust hebben, de konijnen dat misschien ook hebben. Maarja, ik wordt dan gelijk bang dat ze helemaal te weinig binnen krijgt.. en dan die plakpoep natuurlijk..

Miesje dat is wel een goed idee, ga ik gelijk even doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou DA gebeld en die zegt nog even aankijken want ze eet wel hooi. Misschien dat daar de ontlasting ook weer van herstelt. Mocht ik me nou toch meer zorgen maken dan konden ze haar vandaag of morgen voor de zekerheid even opnemen om te kijken hoe het gaat. Ook de DA zei dat ze veel klachten hoorde over dieren die weinig eten en ze gaf aan dat het waarschijnlijk door de warmte komt.

Duss.. het lijkt mee te vallen gelukkig! Ik hou haar in ieder geval vandaag scherp in de gaten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .