Ga naar inhoud

Kleine eet veel


blonde_bibi

Aanbevolen berichten

Een jong konijn moet nog groeien he, dus dat eetgedrag is normaal. Hoeveel geef je ongeveer? Ik heb geleerd dat een jong konijn GEEN onbeperkt biks mag, maar gewoon 25 gram per kilo aan lichaamsgewicht. MAAR dan moet je inschatten hoeveel je denkt dat je konijn gaat wegen, en dan die dosering aanhouden. Dus als je denkt dat jouw konijntje 2 kilo gaat wegen, dan geef je nu 50 gram per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik hier precies het zelfde. Mijn konijn, een mannetje van 12 weken heeft ook continu honger. Hij krijgt nu s'morgens 15 gram en s'avonds 25. Hooi krijgt hij onbeperkt. Dit vul ik 2 per dag bij, omdat het dan ook op is. (ongeacht hoeveel ik hem ook geef) Het probleem was alleen dat hij zijn blindedarmkeutels niet steeds op at. Die leg ik dan maar in zijn voerbak en dan is het met mum van tijd op. (luiheid?) Gaat wel met de dag beter. Hij is nu sinds vandaag voor het eerst op het gras, maar daar wil ik hem ook niet te lang op houden omdat hij dan alleen maar gras aan het eten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sabbie,

Waar slaat dat citaat op??? Als dat op mij slaat vind ik dat niet zo netjes. Ik weet dondersgoed wat een konijn nodig heeft. En ik geef het advies alleen maar.

lfs Sonja

Ze zal het als een aanvulling bedoeld hebben, dat het geen kwestie van mogen en kunnen is maar van moeten. Het is beter om zo iets belangrijks duidelijk te vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ja dat snap ik wel, maar lijkt altijd in mijn ogen alsof ik dan iets fout heb neergezet. Net als waat u doet, zo'n citaat. Vind dat gewoon vervelend staan. Maar het klopt, ze hebben altijd onbeperkt hooi nodig. En dat bedoelde ik ook. Dat is eigenlijk vind ik wel jammer van een forum, je hoort elkaar niet praten.

lfs Sonja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet 25 gram per 1 kilo VOLWASSEN Lichaamsgewicht, dus is het een rasloos konijn die worden 2 à 3 kg ongeveer dan reken je dat, dus 2 kilo x 25 gram biks =50 gram biks per dag, die 50 gram moet verdelen over de hele dag, dus bijv. 2 of 3 x??

Je kan je konijntje ook groevoer geven, beste beginnen met: witlof, andijvie, peterselie, wortelloof. De 1e dag moet je bijv. een stukje witlog geven zo groot als een postzegel, zijn de volgende dag zijn poepjes hard, dan mag je 2x een postzegel formaat geven. En zo door. Is de poep de volgende dag zacht dan kun je het de volgende dag opnieuw proberen, dezelfde hoeveelheid of iets minderen is dan de poep goed kun je doorgaan met voeren is het zacht dan kun je na een paar weken opnieuw proberen, is dan weer de poep zacht dan dit nooi meer geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .