Ga naar inhoud

Konijnen dierenartsen omgeving Alkmaar


Marissy

Aanbevolen berichten

Ik heb een konijn ram van nu 11 weken oud.

Als hij oud genoeg is wil ik hem castreren, om er daarna een vrouwtje bij te zetten.

Nu heb ik wat dierenartsen in mijn omgeving gebeld en informatie gezocht op internet van dierenartsen in Uitgeest, Castricum, Akersloot, Heiloo, Heemskerk, Beverwijk, Alkmaar, Zaandam.

Toen zocht zocht ik meer naar prijzen, maar ik vind het ook wel erg belangrijk dat hij ook goed is met konijnen, ik wil hem graag na de castratie weer heelhuids op kunnen halen.

Weet iemand een dierenarts bij mij in de buurt, ik woon zelf in Uitgeest, die goed is met konijnen en vooral ook goede castraties uitvoerd??

Link naar reactie
Delen op andere sites

WHG Bron in Alkmaar, deze doet ook alle konijnen van de opvang in Heiloo. Castratie is daar ongeveer 60 euro inclusief pijnstillers voor mee naar huis. Ook de begeleiding is erg goed, ik kreeg een formulier mee met wat te doen qua dwangvoeding, evt. nabloedingen (gebeurd daar zeer weinig oveirgens) en je kan ze altijd bellen als je ergens over twijvelt.

Het percentage van konijnen dat niet uit de narcose komt ligt bij hun ver onder het landelijk gemiddelde, ze hebben minimaal 5 konijnen per week die gecastreerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allebei bedankt voor de reacties.

Ik heb dierenkliniek oudorp gemailt, daar had ik wel goed gevoel over, alleen die zij dat je een konijn al met 12 weken mag laten castreren, dat leek mij erg vroeg.

Ik heb gemailt met de fokker waar mijn konijn vandaan komt en zij, zelf dierenarts assistente in opleiding als ik het goed heb, had geleerd dat het pas vanaf 20 weken mag, dus nu weet ik niet helemaal of ik wel naar deze toe wil.

Dan ga ik de Bron wel even bellen, jammer dat hun website in verbouwing is, heb namelijk wel eens gekeken.

Maar zo te horen een goede dierenarts.

Ik heb nog even de tijd dus kan nog genoeg informatie vragen aan deze en andere dierenartsen, maar is van de buitenkant ook moeilijk te zien of iemand goed is of niet, daarom ben ik wel blij met jou reactie, lianne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb gister weer 3 gemailt, die ook op de lijst van konijnkundige dierenartsen.

1 uit zaandam, maar die was erg prijzig tussen 95 en 106 euro.

Ik heb ook al een mail terug van bron, het klonk in het mailtje erg goed, ze casteren op donderdag en maandag ervoor kan ik bellen voor een afspraak.

De dierenarts wil me konijn voor die tijd wel even zien, dat klink ook erg goed.

Moet alleen nog even bellen voor de prijs.

Ouddorp ziet er op de website goed uit, maar wacht nog even op me vraagjes die ik die andere 2 ook had gestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gister weer 3 gemailt, die ook op de lijst van konijnkundige dierenartsen.

1 uit zaandam, maar die was erg prijzig tussen 95 en 106 euro.

Ik heb ook al een mail terug van bron, het klonk in het mailtje erg goed, ze casteren op donderdag en maandag ervoor kan ik bellen voor een afspraak.

De dierenarts wil me konijn voor die tijd wel even zien, dat klink ook erg goed.

Moet alleen nog even bellen voor de prijs.

Ouddorp ziet er op de website goed uit, maar wacht nog even op me vraagjes die ik die andere 2 ook had gestuurd.

Ik zou persoonlijk naar Bron gaan hoor... ze hebben daar echt genoeg ervaring om het goed te doen. Op donderdag is daar inderdaad castratiedag, ze hebben dan ook altijd 5 konijnen van de opvang. Soort van lopende band werk. Weet niet welke DA (zitten er meerdere) je dan treft, maar zou voor de zekerheid wel duidelijk aangeven dat je pijnmedicatie meewilt voor naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marissy

In Uitgeest zit een hele goede dierenarts!

Gewoon dierenartsenpraktijk Castricum.

Mijn Vlaam is dan wel in Castricum geopereerd (wat volgens mij door de zelfde dierenartsen gedaan word want het is dezelfde praktijk) maar ik ben zeer tevreden over deze praktijk!

En de prijzen vallen heel erg mee hoor daar!

Ook hebben ze daar 2 keer per jaar een entdag voor konijnen en krijgen de buns die dag gelijk een check up!

Ik zou het zover niet zoeken hoor.

Heb btw ook ervaring met de arts in Uirgeest heb er ook nog even gewoond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga denk ik lekker naar Bron ga.

Die reageren binnen een dag op me mail.

Die dierenarts in Uitgeest heb ik een hele tijd terug gemail, toen had ik me konijn nog niet eens, ik wacht nog steeds op die mail, en heb ook een keer gebeld om te vragen hoe duur een castratie was, toen hadden ze geen tijd en verwees me door naar castricum, toen wist ik genoeg, ik ga daar niet heen, dan maar wat verder rijden, dan weet ik wel zeker dat het goed is.

Van de bron hoorde ik in een mail dat ze ook de konijnen castreren van de knaagdierenopvang, dus dat geeft mij wel een beter gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister met dierenarts bron gebeld.

Meer om even de prijs te vragen, maar ik werd daar gelijk in het systeem gezet en toen vertelde zij dat ik over 3 maanden een afspraak kon maken omdat het met 6 maanden, mag ik dacht met 5 maar liever een maandje langer wachten dan maandje te kort en dat het niet goed gaat.

Is daar 60 euro dus is wel te doen.

Ik ga ook zeker over 3 maanden daarheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WHG Bron in Alkmaar, deze doet ook alle konijnen van de opvang in Heiloo. Castratie is daar ongeveer 60 euro inclusief pijnstillers voor mee naar huis. Ook de begeleiding is erg goed, ik kreeg een formulier mee met wat te doen qua dwangvoeding, evt. nabloedingen (gebeurd daar zeer weinig oveirgens) en je kan ze altijd bellen als je ergens over twijvelt.

Het percentage van konijnen dat niet uit de narcose komt ligt bij hun ver onder het landelijk gemiddelde, ze hebben minimaal 5 konijnen per week die gecastreerd worden.

Dit is voor mij een heel gerustellend bericht:)

Ik heb 3 weken terug mijn manneke uit de opvang in Heiloo gehaald, en daar willen ze hem graag door hun eigen dierenarts laten casteren. Als hij 16 weken is gaat hij dus weer even terug, maar wel naar een DA die ik niet ken, dat vind ik wel spannend.

Maar inderdaad, ze doen heel veel konijnen altijd bij de vaste DA, dus dat komt vast wel goed.

Wist alleen niet dat het WHG bron alkmaar was;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .