Ga naar inhoud

Pasteurella of niet?


FH-fan

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik ben de trotse eigenaar van 3 jonge Franse hangoortjes ( ben trouwens al helemaal verliefd op het ras :-) )

Ik heb een Frans hangoortje van ong.3maand die regelmatig niest. Ze niest ong. 1 à 2 keer per 15min. Ik heb 5 konijntjes waarvan er nu 3 niezen..ze krijgen allen Emdotrim in het water. Aangezien dit ook niet blijkt te helpen ga ik morgen nogmaals naar de dierenarts.

Aangezien ze enkel niezen en geen snot aan hun neus (wel beetje vochtige neus) hebben, zou dit ook iets anders kunnen zijn van ziekte? of is dit snot in een beginstadium?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Mijn konijntjes lopen buiten en hebben enkele schuilhokken, tunnels, enz.. in de schuilhokjes ligt veel hooi en wat stro, maar meestal lopen ze gewoon buiten in het gras en zand...

Morgen ga ik naar de DA om er een kweekje van te nemen...

Aangezien mijn blauw-wit voedstertje er mee begonnen is, zal zij waarschijnlijk de drager zijn? Heeft u nog tips wat ik kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

Bij mijn kontijntjes begon het ook zo... zo van die niesbuien waarbij ze meerdere malen moeten niezen. Mijn 2 fransoosjes die niet niezen, daarvoor heb ik een apart verblijf gemaakt. Ik ben ook deze morgen nog eens naar de dierenarts geweest, hij gaat wat smurrie uit de neus opsturen naar het labo, zodat ze een aangepast antibiotica kunnen krijgen... hopelijk zijn ze dan snel genezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .