Ga naar inhoud

Vachtmijt! Wie kan helpen?!!!


Snowy&Witje

Aanbevolen berichten

hier een webwinkel waar ivomec verkocht wordt.

http://www.homeovet.nl/bestrijdingsmiddelen_vee/varken/ivomec_1.0_procent__injectie_wormmiddel__ura._/

deze verpakkingen hadden wij ook in de winkel staan en konden we volgens de DA gebruiken toen de cavia's last hadden van parasieten (ben er niet helemaal zeker van of het de verpakking voor varkens was maar wel 1 uit deze serie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 97
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Uuhm dus welke ivomec moet ik dan gebruiken?

Je moet dus 0.02 mg spuiten per 1 kg konijn dus 0.04 mg bij 2 kg konijn?

das echt super weinig? moet je dat mengen ofzo? O.o

En speurnijn :$ kun jij misschien de fabrikant op kunnen opzoeken in tunesie?

Ik zou even navragen of je het kunt verdunnen in een fysiologische zoutoplossing. Zelfs met een 1 ml spuitje is 0.02 ml erg moeilijk te bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het niet zelf spuiten. het is niet voor niets dat het in de eu tegenwoordig op recept gekocht moet worden. ook schijnt dit erg pijnlijk te zijn voor een konijn. en inecteren kun je ook niet zomaar zelf

Ligt er aan wat je in je dagelijkse leven doet denk ik... ;) Maar idd, als je niet dagelijks werkt met geneesmiddelen op deze manier kun je het beter door iemand laten doen met meer ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I don''t know, ik wil weten of er ook nog meer opties bestaan :P

En misschien kan ik dat ivomec ook bij de apotheek vinden of niet? ;$

sorry voor al mijn vragee

Ik zou naar de dierenarts gaan, het is een heftig middel. Misschien helpt het je over te halen om daar naartoe te gaan als je dit leest: http://www.fk.cvz.nl/default.asp?soort=preparaattekst&naam=ivermectine Bovendien weet je ook niet of het Ć¼berhaupt in water oplosbaar is he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

die opties heb je nu toch? ga niet zelf kliederen met zout en water

(te veel zout sloop je de nieren van je nijn mee) en ga niet experimenteren met medicijnen. (zeker niet zo zwaar als ivomec) laat dit doen door iemand die hiervoor gestudeerd heeft om dit bij konijnen te doen. en het is geen middel voor mensen dus een apotheek zal het niet hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenschappen

Semi-synthetisch derivaat van avermectine, dat geĆÆsoleerd wordt uit fermentatieproducten van Streptomyces avermitilis. Het bindt zich bij invertebraten selectief aan de chloride-ionkanalen die zich in de zenuw- en spiercellen bevinden, hierdoor wordt de permeabiliteit van het celmembraan vergroot met als gevolg verlamming en dood van de parasiet.

jakkie gebruik je teveel gebeurd dit dus ook bij je nijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ivomec is onder die naam te koop in Tunesie, maar dat moet je dierenarts dus voor je regelen, want ook daar is het niet zonder recept verkrijgbaar.

En ik neem aan dat je DA dat wel goed kan doseren, hoef je niet zelf te gaan rekenen met fysiologische zoutoplossingen ;)

De producent heet Merial.

Let op: Merial maakt dus ook Frontline, dat je niet dat in je handen geduwd krijgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lizzy, ik begrijp niks van die site :P

@Wupsie: ik was een keer in de klas (op school) toen vroeg een jongen mij die ook konijnen heeft (hij heeft erheel veel) vroeg wat gaan jullie doen met je konijn als ze oud worden

ik: wachten tot ze sterven van oudheid, dus tot ze zelf dood gaan

hij: :O ga je ze dan niet slachten, jij bent gek!

hij vertelde het tegen de hele klas en die vonden het ook raar & vreemd..

iedereen die ik ken vinden dat ik te overdrijf over de konijn, verzorging, voeding enzo..

aangepast door Snowy&Witje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekent dat het rotspul is wat je niet zomaar moet geven aan je nijn, maar wat een dierenarts moet geven, omdat als je teveel geeft, het niet goed gaat aflopen met je nijn.

recept: hier in nederland zijn heel veel medicijnen niet zomaar verkrijgbaar. Je hebt daarvoor een briefje van de dokter nodig dat je aan de apotheek moet geven.

Zo'n briefje heet een recept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woowh en dat betekent....?

Puppynijn: Oke dat is mooi alleen ik begrijp 1 ding niet: wat bedoelen jullie met RECEPT?

Is dit een serieuze vraag? Het middel is niet vrij verkrijgbaar. Het is geen medicijn dat je zelf kunt gaan kopen; een dokter (in dit geval de dierenarts) moet het voorschrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .