Ga naar inhoud

castratie vraagje teun


Marilyn

Aanbevolen berichten

Even een vraagje, teun wordt vrijdag gecastreerd en in zijn nachthok liggen zeg maar van die gladde houten platen.

Is dat ook goed als ondergrond ? of kan ik hem beter in een traliehok zetten op handoeken ?

Ik ben alleen bang dat hij het dan veelste heet krijgt..

Ik kan namelijk die traliekooi alleen kwijt in de schuur of onder een diep afdak

Wat kan ik dan het beste doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem op handdoeken zetten. Dit lijkt me hygiënischer dan op houten platen en een goede hygiëne is belangrijk i.v.m. wondbesmetting. Je kunt natuurlijk ook oude kranten gebruiken die je dagelijks/ meerdagelijks kunt verschonen en een handdoek waarop hij kan liggen (zachte ondergrond). Zo heb ik dit tenminste gedaan toen al mijn rammetjes werden gecastreerd.

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik hem in een enigszins koele, rustige ruimte binnen houden (misschien de hal?), ook weer ivm mogelijke ontsteking door vliegen e.d. die op de wond kunnen afkomen. En anders het afdak gebruiken met een goede vliegenhor ervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .