Ga naar inhoud

Castratie voedster Binky


Debbie

Aanbevolen berichten

Maandag om half 10 worden we in Utrecht, dierenkliniek Wilhelminapark verwacht voor de castratie van mijn voedster Binky.

Zoals sommige al weten wilde ik een groep creeren tussen 3 voedsters en 1 gecastreerde ram. Maar Binky blijft ontzettend dominant en walst over iedereen heen. Dat is reden 1.

Reden 2: Binky is niet hanteerbaar, ik kan haar nagels niet eens knippen, en zelfs iedere dierenarts die haar moest behandelen of vaccineren was onder de indruk van haar. Binky zou worden afgemaakt vanwege dit gedrag en daarom zit zij bij mij.

Reden 3: Nijntje, mijn voedster van 4 heeft een baarmoederontsteking gehad en dit wil ik never nooit meer meemaken. Beter voorkomen dan genezen!

Het is weer ruim een uur rijden naar Utrecht, maar heb bewust voor deze dierenkliniek gekozen. Ook heb ik speciaal gevraagd naar evert-jan de boer. Dus ik weet dat ze echt in de beste handen is.

Binky is een voedster van bijna 2 jaar oud. verder prima gezond, dus ik hoop gewoon dat alles goed gaat verlopen.

Wel ben ik wat bang voor de nazorg, omdat ze niet vast te houden is. Maar daar vinden we wel een oplossing voor. Ik heb gelukkig alle hulp van mijn moeder.

Binky is gek op eten dus vandaag gaan we allemaal lekkers inslaan om haar hopelijk weer snel aan het eten te krijgen.

Met Nijntje haar castratie is alles wonderbaarlijk goed gegaan, als je bedenkt dat ze nog minder dan 1 kg woog, 4 jaar was, al 3 maanden pijnstilling en antibiotica slikte en een vreselijk grote baarmoederontsteking had. Zou ik niet durven denken dat het nu ineens mis zou gaan,.. Maar toch, je weet het nooit.

Ik hoop dat jullie weer voor me willen duimen...

(p.s: voor degene die de koppeltopic gevolgd hebben, Mocht Jady, het gevonden voedstertje ook voor problemen blijven zorgen, doen we haar niet weg, maar word ook zij gecastreerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjulliewel!:yes:

Morgenochtend is het dan zover.

Vandaag heeft Binky lekker rond gerend in de tuin, is zich nog nergens van bewust.... zucht. Gelukkig maar haha.

Ik ben echt wel zenuwachtig... Ditmaal breng ik een gezond konijn weg inplaats van een zieke.. dat is toch anders..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah, kzat om kwart voor 6 al misselijk wakker te zijn.

Ik voel me er toch rotter om dan ik had verwacht.. Blijf me bedenken dat het hier bijna altijd goed gaat als mensen hun voedster laten castreren, dat ik naar een goede DA ga, met veel ervaring.. en dat Binky gezond is.

Wat me het meest zorgen baart is dat tot nu toe iedere dierenarts geschrokken is van haar reactie in mensenhanden..en dat 2 DA's haar niet echt weten te hanteren.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn weer thuis hoor! Me meissie heeft zich goed gehouden. Ik ben apetrots op haar:love:

De dierenarts was erg aardig en heeft me goed gerustgesteld want ik stond alweer met tranen in mijn ogen toen ik weg moest lopen.

We hebben van half 10 tot half 2 moeten wachten tot het verlossende antwoord.. en wij maar in utrecht lopen. (heb geen voeten meer over)

Ik heb me de hele tijd gevoeld alsof ik in een achtbaan zat.

Maar we zijn thuis en alles is goed gegaan. Haar baarmoeder was wel verdikt, en ze is nog niet eens 2!

Madam ziet er een beetje zielig uit met die bezalfde oogjes. Bovendien is ze een beetje boos op me geloof ik.

Momenteel ligt ze in mijn kast, onderin ligt een kussen en dat vind ze altijd een fijne plek.. Ach dat weet ze zelf het best.

Ze heeft al rond gehuppeld en ligt nu lekker bij te komen.

We zullen zien hoe het gaat verlopen vanaf nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi de dierenartsen lagen in een deuk toen ik met mijn moeder binnen kwam. We waren nog snel inkopen wezen doen voor thuis.

2 potten peterselie, 2 potten basilicum (die je moet planten) en 2 bossen wortelloof, witlof en ruccola.

Dus we kwamen vol beladen binnen. Inmiddels liggen er kleine beetjes overal van bij haar in de buurt en dat ga ik regelmatig verversen. Evenals het hooi, biks en water (dat ook in een bakje staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binky heeft geen zin in aandacht, iedere keer als ik bij haar kom gaat ze weglopen. Ik denk dat ze gewoon uit wil rusten.

Ze heeft 1 hapje brood op en 1 sprietje hooi. Ik heb nog wel even geduld met eten, want het zou natuurlijk fijn zijn als ze uit zichzelf gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was om 7 uur even gaan slapen en had voor ik ging slapen even wortelloof naast haar hoofd gelegd.

Toen ik om 8 uur wakker werd zag ik dat ze het allemaal had weg gegeten en ze zat ook bij het bakje peterselie.

Inmiddels neemt ze overal af en toe kleine hapjes van, maar heel gewillig gaat het ook weer niet.

Wat wel ongelofelijk is, is dat er al zo'n 40 keutels in haar toilet liggen! Bij Nijntje was dat pas de volgende dag, en hoor meestal dat dat toch langer duurt.

Ze heeft zichzelf ook behoorlijk schoon gemaakt terwijl ze op haar kont zat en dat ging goed. Daarbij heeft mijn moeder behoorlijk lang op haar kopje geaait omdat ze die ''aanbood'' dat kennen jullie wel. Nou, dat hoefde je eerder niet te proberen..

We'll see..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik was ook heel verbaasd! Zou het ermee te maken hebben dat ze anderhalf uur voor de operatie een bord witlof en andijvie heeft gegeten?

Het zijn hele nette keutels, gewoon zoals ze altijd heeft, iets donkerder alleen.

Ze zit in een ren, en heb daar een grote bak ingelegd dat dient als toilet, deze was helemaal leeg, dus ze komen echt bij haar vandaan haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .