Ga naar inhoud

Enorme stank


Karel

Aanbevolen berichten

Ik heb een teddy widder die soms enorm stinkt. Ik bedoel niet als hij geplast heeft. Alsof hij een scheetje gelaten heeft ofzo? Het is gewoon niet vol te houden met zo'n geur. Alleen daarom overweeg ik om het konijn weg te doen, helaas. Het is zo'n lieve konijn. Die andere teddy widder stinkt helemaal niet zo. Wie weet hoe dat kan? Als ik er wat aan kan doen, dan kan ik hem gewoon houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele kamer stinkt dan. Het duurt ongeveer 30 min. voordat die geur weer weg is. De konijn zelf stink helemaal niet. Maar die geur is zo erg, dat je haast niet meer in de kamer kunt komen (ik overdrijf niet, mijn dochter moest er zelfs van spugen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken dat, heeft met z'n dieet te maken.

Ook plakpoep? niet te verwarren met diarree!

Sinds we over zijn gestapt op SS en ons eindelijk eens aan de dosering gingen houden (heb lang aan moeten dringen thuis...) is het heeeeeeel veel minder geworden, maar zo af en toe, vooral zo rond de verhaarperiode, heeft hij het nog :)

Ik zou eens met 'm naar de dietist gaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owww, nu weet ik wat je bedoeld, een ontzettende vieze wee-ige droplucht.

Ik ken het, heeft onze Wizzy ook gehad. Oplossing was hooi, hooi en nog een hooi geven. Ik heb de keutels na laten kijken door de dierenarts.

Wizzy is een moeilijke hooi-eter, op het forum had ik gelezen dat je het ook vochtig aan kan bieden. Dit heb ik in het begin gedaan en nu eet hij het moeiteloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij heeft soms wel plakpoep. Zal het daar aan liggen? Ik heb zo'n automatische voerbak, dus hij kan zoveel eten als hij wil. Moet ik dat weghalen, zodat hij wel hooi moet eten? Ik zal morgen meteen kijken wat SS is, kan dat natuurlijk ook proberen. Ik wil mijn konijn niet wegdoen. In elk geval....heel erg bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maximaal 25 gram biks per kg volwassen lichaamsgewicht, en van SS biks nog minder! Ook niet denken dat ie zielig is als de bak leeg is, ze moeten aanvullend vooral hooi eten, eventueel aanvullen met groenten als witlof en broccoli en nog wel meer, maar de rest kan ik hier op de versafdeling van de supermarkt niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gaat kijken voor SS of een ander merk, is het wel aan te raden om eerst een kleine hoeveelheid te mengen met het voer dat je nijn al krijgt. Nooit ineens overstappen van het ene merk op het andere, maar rustig afbouwen.

Het groenvoer hoeft niet alleen voer van het verschap van de supermarkt te zijn. Ook paardebloembladjes, wilgentakken en gras vinden ze heerlijk. Pluk het alleen wel op een veilige plaats. Pas wel op met teveel groenvoer, hier krijgen ze weer plakpoep van!! Ik zou als ik jou was eerst beginnen met meer hooi te geven.

aangepast door boghy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onbeperkt biks is inderdaad niet goed! Zoals Tuinkabouter al zegt: maximaal 25 gram per kilo, of 10-15 gram per kilo als je Supreme Science Selective geeft is meer dan genoeg. Verder onbeperkt hooi, en dagelijks een flinke portie groenten (wel voorzichtig opbouwen als je konijn dat nog niet gewend is!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben nu 1 dag verder en het heeft echt geholpen. Vandaag heeft hij maar 1 keer plakpoep gehad. Maar ook bijna geen gewone keutels. Normaal poept hij heel veel. Dat komt omdat hij geen biks heeft gehad. Ik heb alleen hooi in zijn kooi gedaan. Maar hij weigert dat te eten. Dus ik weet niet of ik morgen weer geen biks moet geven??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben nu 1 dag verder en het heeft echt geholpen. Vandaag heeft hij maar 1 keer plakpoep gehad. Maar ook bijna geen gewone keutels. Normaal poept hij heel veel. Dat komt omdat hij geen biks heeft gehad. Ik heb alleen hooi in zijn kooi gedaan. Maar hij weigert dat te eten. Dus ik weet niet of ik morgen weer geen biks moet geven??

Hij mag gewoon 25 gram per kg dat ie weegt...neem aan dat het een volwassen beestje is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig, vanaf gisteren helemaal geen vieze geur meer gehad. En ik heb met dat natte hooi geprobeerd, en dat ging hij wel eten. Ik ben weer helemaal blij. Ik heb hem daarna weer klein beetje biks gegeven. En heb de automatische voederbak weggegooid. Allemaal heel erg bedankt. Tijgertje blijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .