Ga naar inhoud

nagel gevonden in hok, geen bloed


Liefje01

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb net een losse nagel in het hok van nijn gevonden, is dit ernstig? Ik heb al op dit forum gezocht naar soortgelijke berichtjes, maar daar wordt verteld dat ze er ook bloed bij zagen liggen, en dat is bij mij gelukkig niet het geval, alleen de nagel.

Ik wilde zoiezo na mijn vakantie (midden augustus) met nijn naar de dierenarts om zijn nageltjes te laten knippen, maar denken jullie dat ik dit nog moet doen voordat ik weg ga? Nijn is nu anderhalf jaar oud en ik heb zijn nageltjes nog nooit laten knippen, ze zijn nu ook wel vrij lang en wat krom (nijn komt bijna niet buiten, loopt op tapijttegels).

Ik wil me alleen geen zorgen hoeven maken voordat ik op vakantie ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 als ze op tapijt lopen slijten ze nooit af, zit je konijn binnen ?

misschien moet je 'm aan de buitentemperatuur beetje laten wennen, want hebben jullie tegels buiten ?? zpja, dan kunnen ze slijten en als je ze al 1/5 jaar niet hebt laten knippen zullen ze vast heel lang zijn en als ze al krom zijn, dan heb je ook nog kans dat ze kreupel word, maak eens een foto van haar pootje? ( maar als ik jou was, zou ik voor de vakantie nog naar de Dierenarts gaan );)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor je antwoord. Ik woon vlak bij een dierenwinkel, dus ik denk dat ik dan zo maar eens ga kijken of ze zo'n tangetje hebben. Ik heb het alleen nog nooit gedaan, kan er wat (ernstig) mis gaan als ik het zelf probeer te knippen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je kunt in een ader knippen, en dat is nogal pijnlijk voor je konijn. Als het goed is kun je die zien, in de nagel. Als je het eng vindt kun je voor de zekerheid maar beter iets te weinig afknippen, dat is altijd beter dan teveel. Of je zou het de eerste keer bij de dierenarts kunnen laten doen, als het je een keer voorgedaan is kun je het de volgende keer zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals kiwi zegt, er zit dan een plekje in de nagel waar ie ineens donkerder wordt, en dan nog een millimeter of 3 vanaf gaan zitten, zeker niet nog meer afknippen. Je kunt het rustig zelf doen, wij doen het hier thuis met 2 personen. Eentje houdt het konijn stevig vast, de ander knipt. Maar als je nijn niet meewerkt kan het een hels karwei zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .