Ga naar inhoud

na castratie zachte slijmerige keutels


silly1984

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn voedster is afgelopen wo. gecastreerd. Ze at de eerste dag alleen wat peterselie en we hebben wat gedwangvoerd.Gister en eergister at ze weer normaal gelukkig.Gewoon SS en nog wat peterselie en stukje brood gehad..

Alleen vanmorgen kwam ik beneden, en lag er plas in het hok en echt heel veel keutels naast en onder punkie(de voedster) Ook wat natte poep in de plasbak...Wat kan dit zijn?Gister had ze ook erg last van veel draadjespoep en was het beetje nattig/slijmerig.

Ze eet nu ook niet meer en ze ligt alleen maar in elkaar?Weten jullie wat dit is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slijm duidt op de aanwezigheid van parasieten of slechte bacterieën in de darmen of het is een teken dat de darmen stilliggen of hebben stilgelegen.

Na castratie zou het kunnen dat je slijm ziet omdat de darmen hebben stilgelegen en deze terug op gang komen.

Maar dan mag je konijn wel geen tekenen van ziekte hebben en dat is hier wel.

Bel maar even de DA en neem van keutels mee om te laten onderzoeken.

Het kan zijn dat er nu iets de overhand neemt omdat ze toch wat zwakker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat herken ik wel van de 1e dag na Luna's castratie 2 weken geleden en na 2 dagen waren het weer gewone keutels.

Daarbij at ze nog weinig en heb ik haar ieder half uur groente voor gehouden.

Misschien is het idd van de groente??

Probeer haar in ieder geval weer wat te laten eten. En geef evt nog wat pijnstilling en maag-darm stimulerend middel, als dat mag volgens voorschrift.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alleen bactrimel een drankje meegekregen maar dwangvoer krijg ik er echt niet in bij haar!

Ciseral had ik gelukkig nog in huis...Maar haar buik is ook niet opgezet ofzo heb net haar buik beetje gemasseerd.Lijkt wel of ze alles eruit gepoept heeft ofzo:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat herken ik wel van de 1e dag na Luna's castratie 2 weken geleden en na 2 dagen waren het weer gewone keutels.

Daarbij at ze nog weinig en heb ik haar ieder half uur groente voor gehouden.

Misschien is het idd van de groente??

Probeer haar in ieder geval weer wat te laten eten. En geef evt nog wat pijnstilling en maag-darm stimulerend middel, als dat mag volgens voorschrift.

Dat is anders...

De eerste dag duidt dat idd op het feit dat de darmen na te hebben stil gelegen terug werken. In dit geval zijn we al meerdere dagen verder.

ik heb alleen bactrimel een drankje meegekregen maar dwangvoer krijg ik er echt niet in bij haar!

Ciseral had ik gelukkig nog in huis...Maar haar buik is ook niet opgezet ofzo heb net haar buik beetje gemasseerd.Lijkt wel of ze alles eruit gepoept heeft ofzo:$

Ik zou toch even de DA bellen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou net zeggen is het geen bijwerking van de medicijnen en de narcose?

En het weer op gang komen van de darmen lijkt me na het stilliggen tijdens de operatie

Kan het me niet meer zo goed herinneren van Robijn...

En lukt het dwangvoeden ook niet als één haar vasthoudt en de ander haar met een spuitje dwangvoeding geeft. Zo doe ik dat meestal.

aangepast door roosjerobijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee krijg die bactrimel er ook niet eens in terwijl er een lekker banaansmaakje aan zit:bad: Ik baal echt moet zo werken dus kan haar niet in de gaten houden vanmiddag..Ze wil niks eten geen peterselie en wortel..Ik neem wel even wortelhapje mee van mn werk hopelijk wil ze dat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is ze gistermiddag bij me op de bank overleden.

Na bij de dierenarts te zijn geweest bleek ze haakjes op de kiezen te hebben en een rare bult in de buik wat ze zo niet wisten wat t was. Ze was al erg verslapt en hij zag het daarom ook somber in.Toen ik thuis kwam kreeg ze al gelijk stuiptrekkingen en voor ik t wist was t zover..

Ben er echt helemaal kapot van!!!!!!Is al de 2e voedster na de castratie die het niet overleeft.Heb nu ook een erg schuldgevoel!

Ik ga dit nooit meer doen dat is 1 ding wat zeker is.Bugs blijft nu alleen achter:frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft geen direct verband met de castratie.

Daar mag je het dus echt niet op steken, dit kan andere leden ook een verkeerd idee geven.

De 'gevaarlijkste' periode met een castratie is normaal de eerste 24u na de castratie zelf. Omdat ze dan erg veel moeite hebben met het vasthouden van hun lichaamstemperatuur. Daarnaast moet je enkel hun darmen terug goed op gang krijgen en je bent er.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, wat erg voor je! :( Maar, hoe rot ik het ook vind om te zeggen: ik zag dit al aankomen, ik heb je zelfs nog gewaarschuwd! Laat in het vervolg alsjeblieft geld of werk geen belemmering zijn om met een konijn (of welk ander dier dan ook) naar de dierenarts te gaan als het nodig is! Ik hoop dat dit een (heel heel harde) les voor je is!

Waarom gun je Bugs geen nieuw maatje meer? Omdat het een paar keer is foutgegaan bij de castratie van je voedster? Dit heeft niets meer met de castratie te maken. En ik vind het voor hem ook wel heel erg sneu hoor! :frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .