Ga naar inhoud

Kiwiplant (Actinidia sinensis)


Lieke1234

Aanbevolen berichten

Heb het even proberen op te zoeken, kiwi plant staat niet in het rijtje van giftige planten..

Ik neem dus aan dat het geen kwaad kan, maar goed kan het dus niet met 100% zekerheid zeggen

Hoop dat er nog iemand reageert die het wel 100% zeker weet! :star:

aangepast door Mrr.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het even proberen op te zoeken, kiwi plant staat niet in het rijtje van giftige planten..

Daar zou ik niet van uitgaan, er zijn vƩƩl meer planten dan in die twee rijtjes staan. Pas als je zeker weet dat ze veilig zijn zou ik ze geven, niet omdat ze toevallig niet in het verboden rijtje staan!

aangepast door Kiwi
Link naar reactie
Delen op andere sites

bydeway: kiwi, je naam is niet erg handig als ik info over kiwi-planten op wil zoeken. Denk ik eindelijk een goed topic gevonden te hebben, blijkt er alleen jouw naam in voor te komen en heeft het helemaal niets met kwiwi's (de planten en/of vruchten) te maken, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden, ik heb inmiddels de kiwiplant bij de ren gezet, mocht hij nou echt giftig zijn dan zal ik hem er alsnog uit gaan halen. (de kiwiplant is nog niet groot, de konijnen kunnen er niet bij).

Sorry, maar vind dit een beetje omgekeerde wereld...

Zou je niet gewoon de kiwiplant niet bij de ren zetten, en mocht hij niet giftig zijn hem er wel neerzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig maar, ik heb de dierenarts vamorgen meteen gebeld. Ook ik heb het beste met mijn konijntjes voor hoor:yes:

Dit was wat de dierenarts tegen mij zei:

Het is niet erg als konijnen een blaadje van de plant eten, in principe kan ik de plant laten staan, maar dan moet ik er wel voor zorgen dat de konijnen er niet de hele tijd aan kunnen knagen. De plant is niet uiterst giftig, maar wel opletten dus.

Als ik de plant wil laten staan moet ik het gedeelte waar de plant overheen groeit van de bovenkant dichtmaken (met gaas of vijvernet) zodat de bladeren niet constant in de ren vallen. Daar ga ik nu eens over nadenken, in de tussentijd zorg ik dat de konijnen zowiezo niet bij de plant kunnen. (en vanavond maar eens even met mijn man overleggen wat we gaan doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .