Ga naar inhoud

hoe lang verhaart een konijn


konijnjip

Aanbevolen berichten

Voor de tweede keer is ons konijn heel erg aan het verharen. Vorig jaar september was het raak en nu weer, hij is 1,5 jaar oud.

de vorige keer is hij erg ziek geworden en flink verstopt geweest, met veel medicijnen hebben we hem er bovenop gekregen.

nu is hij weer erg aan het verharen, de plukken vliegen in het rond, is wel erg levendig en poept normaal. nu is onze vraag hoe lang kan een konijn verharen en wat kan ik doen om hem een beetje aan te sterken??

miranda en konijn Jip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijn verliest eigenlijk altijd wel wat haar.

Soms is het meer.

Hij was onlangs ook weer wat meer aan het verharen en toen is ie ziek geweest.

Ondertemperatuur, niet eten en niet keutelen.

Of het van een haarverstopping komt weet ik niet, maar ik heb nu ook prozyme besteld.

Hoe geef je dat hem? Hij eet echt niet alles wat ik hem voorhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dus niet meer. Boris heeft echt in de gaten of er prozyme opzit en laat dat dus gewoon liggen. Boris zit al heel lang in de verharing. Het plukken en kammen vindt hij ook niet meer fijn dus dat lukt ook niet meer zo goed. Op zijn rug begint hij al voor de 2e keer te verharen. Bij zijn poten moet nog echt de wintervacht eraf. Hij is al vanaf maart bezig als hij straks eindelijk zijn hele wintervacht kwijt is krijgt hij weer zijn nieuwe wintervacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boris is dus blijkbaar net zo kieskeurig als Kootje. Dan krijg je er niks in als het beest het niet wil..

Ik lees nu dat verharen het jaar rond niet abnormaal is. Dan wat meer en dan wat minder.

Die beestjes likken zichzelf schoon en nemen haartjes mee.

Dat vinden de darmpjes soms niet zo leuk en staken dan door verstoping.

Achteraf gezien zou dat haar best de oorzaak geweest kunnen zijn van de narigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dus niet meer. Boris heeft echt in de gaten of er prozyme opzit en laat dat dus gewoon liggen. Boris zit al heel lang in de verharing. Het plukken en kammen vindt hij ook niet meer fijn dus dat lukt ook niet meer zo goed. Op zijn rug begint hij al voor de 2e keer te verharen. Bij zijn poten moet nog echt de wintervacht eraf. Hij is al vanaf maart bezig als hij straks eindelijk zijn hele wintervacht kwijt is krijgt hij weer zijn nieuwe wintervacht.

Heeeelemaal hetzelfde verhaal hier :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees nu dat verharen het jaar rond niet abnormaal is. Dan wat meer en dan wat minder.

Ik denk dat dat voor buitenkonijnen wel opgaat. Voor binnenkonijnen spelen de wisselingen van de seizoenen in mindere mate, dus dan zou ik me kunnen voorstellen dat die het jaar rond verharen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, mijn rebels zitten ook buiten mickey is geen probleem die was zo door zijn wintervacht heen, maar mouse is nu ook nog bezig met verharen ik mag hem gelukkig wel kammen en plukken (ook niet elke dag) en ik heb ook al een keer om elf uur 's avonds bij de dierenarts gezeten omdat hij waarschijnlijk koliek had maar toen we daar waren was waarschijnlijk het ergste al voorbij en heeft hij nog wel 2 dagen primperan gehad om de darmen aktief te houden. Mickey begint nu ook weer te verharen en Mouse begint nu ook weer aan de voorkant. Dit was hun eerste winter, hoop dat het volgend jaar wat beter en makkelijker voor ze gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .