Ga naar inhoud

dracaena opgegeten


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen ,

Ik zag daarjuist mijn konijn aan mijn dracaena eten , dat is zo een plant voor binnenshuis... Ik vroeg me nu af als dit kwaad kan... Ze doet niet raar ofzo , en ze heeft daarjuist nog wortel gegeten ...

Iemand ervaring of kennis als dit schadelijk is voor mijn konijn ?

Info over die plant :

Dracaena marginata is een plant uit de familie Ruscaceae. Het is een struikachtige plant met slanke, vertakte twijgen, die door de littekens van de afgevallen bladeren een ruitachtig patroon hebben. In de volle grond kan de plant een lengte van enkele meters bereiken. De slanke stam draagt aan het uiteinde een kruin van half-stengelomvattende, smallle lint- tot lancetvormige, verspreid staande bladeren. Ze worden tot 50 cm lang, zijn vlak, glad en afstaand en staan bij ouderdom naar beneden gericht. De bladnerf is aan de onderkant duidelijk zichtbaar en de donkergroene, glanzende bladschijf is bruinrood gerand.

Dracaena marginata is endemisch in Madagaskar. De soort wordt wereldwijd in de tropen aangeplant. Vooral in Zuid-Brazilië komt hij als tuinplant veel voor. In Europa wordt de soort als kamerplant aangeboden. Het is een gemakkelijke kamerplant, die ook in België en Nederland veel wordt verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .