Ga naar inhoud

Kale plekken in de nek


cindydgr

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds vanmorgen heeft mijn Nijntje een hele kale nek er is niet te zien op haar huid, die ziet er namelijk erg mooi roze uit.

Ze is heel erg speels maakt geen zieke indruk ze zit wel buiten met haar 2 dochter die er ook gezond uit zien.

Wie weet wat er met Nijntje aan de hand is en komt plotselingen kaalheid vaker voor bij konijnen.

Ga morgen wel even met haar naar de DA toe om het na te laten kijken.

Groetjes een ongerusten konijnen baasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net bij de DA geweest en ze kon niet zeggen waar het van komt ze heeft nu wat haar op de kweek gezet en moet morgen terug komen. het kan door de warmte komen ze kan mijt hebben maar omdat ze een hele rustige huid heeft denkt de DA dat dat het niet is maar ze kijkt het voor de zekerheid nog even na via een speciale kweek, ze kan stress hebben al weet ik niet waarvan maar morgen weet ik meer hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb ook een konijn gehad met een kale nek (Swiffer..misschien vind je het nog als je op die naam zoekt)

Geen mijt, helemaal niets...zwaar irritant...Er was gewoon niets te zien, maar de nek was kaal PUNT.

Uiteindelijk is het wel weer vanzelf overgegaan...

Laatst was ik bij mensen en wat schetst mijn verbazing: Konijn met een kale nek....geen mijt, oorzaak onbekend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Vandaag de uitslag van de kweek gekregen er zaten geen beestjes of wat dan ook in.

De DA denkt dat het met de warmte temaken heeft ze heeft wel een prikje gekregen om de haaruitval tegen te gaan en moet haar in de gaten houden met warmen dagen.

nou bedankt voor alle reackties

groetjes cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haak hier even op in, heb namelijk hetzelfde.

1 konijn met 2 kale plekken. Hele mooie gave huid, maar wel kaal

Bij de DA geweest, die denkt dat het niks is, overmatig schoonlikken van een van de andere twee, of misschien dat ze ertussen heeft gezeten toen de andere twee aan het 'rangorde bepalen waren' (het konijn met de kale plekken is de jongste, en bemoeit zich over het algemeen niet met het rangorde bepalen, zij zit gewoon onderaan in rang).

anyway, heb zalfje meegekregen om huid soepel te houden, wat er 3 maal daags op moet.

kale plek is me ong 8 dagen geleden opgevallen, ben 6 dagen geleden bij DA geweest.

Nu wordt de kale plek, die eerst licht was (lichte huid), donker. ik kan nog niet zien of er haartjes opzitten, alhoewel ik wel dat vermoeden heb.

Nu is mijn vraag, is dit normaal (dat het donker wordt), duidt dit op nieuwe haartjes of kan het wat anders zijn? (btw konijn heeft konijnengrijze kleur)

bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn gedekt wordt (ook al is ie gecastreerd zal ie nog wel op het achterkantje ondeugende dingen verzinnen) kan het mannetje ook in het vachtje, vel van het konijntje bijten. En natuurlijk lekker met zijn pootjes vastklemmen..... Tja.....

Kan misschien ook zoiets teweeg brengen als kale plekjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn gedekt wordt (ook al is ie gecastreerd zal ie nog wel op het achterkantje ondeugende dingen verzinnen) kan het mannetje ook in het vachtje, vel van het konijntje bijten. En natuurlijk lekker met zijn pootjes vastklemmen..... Tja.....

Kan misschien ook zoiets teweeg brengen als kale plekjes.

Hallo moppie,

Onze nijn zit met 2 dochters in het hok en voor zover ik het kan beoordelen doen ze geen ondeugende dingen bij moeder:mdr:

ze kunnen het nog steeds heel erg goed met elkaar vinden vechten niet met elkaar zoals je wel een hoort als er meerderen damens bij elkaar zitten.

aangepast door cindydgr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo!

Ik heb het ook een keer gehad maar het kan ook duiden op een gebrek van een bepaalde vitamine (weet zo snel niet welke maar het zit i.i.g. in paprika). Je kan het aanvullen met vitaminedruppeltjes die je gewoon bij de dierenwinkel kan kopen. Heeft bij mijn konijn geholpen!

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .