Ga naar inhoud

virale infectie


Steph

Aanbevolen berichten

ben eergisteren naar de dierenarts geweest omdat 1 van mn nijntjes regelmatig moest niezen. Nu blijkt dus dat 2 van mn 3 nijntjes een virale infectie hebben en dus n drupneusje en alles wat erbij hoort. Nu vroeg k me af hoe konijntjes daaraan geraken. Ik loop zelf namelijk al n week met n zere keel en n lopende neus rond, kunnen konijnen ziektes van mensen krijgen? o.O

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een virus waar je als mens ziek van wordt hoeft niet meteen ook een ziekte bij een konijn te kunnen veroorzaken. Sommige virussen of bacteriën beperken zich tot enkele diersoorten, andere kunnen vele diersoorten infecteren en weer anderen zijn voor bepaalde diersoorten alleen gevaarlijk als die door iets anders al verzwakt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verkoudheidsvirus van konijnen en mensen is in ieder geval niet op elkaar overdraagbaar, dat heb ik destijds toen ons konijn snot had aan de DA gevraagd.

Ik weet van toen dat pasteurella (bep. vorm van snot) (is trouwens wel een bacterie) is iets wat konijnen schijnbaar heel vaak van zichzelf bij zich dragen, en dit komt naar boven bij verminderde weerstand (stress, tocht enz.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al bij de da staat, waarom vraag je het niet gelijk, of sterker, verteld hij dat dan niet aan je??? :oh:

Die heeft je konijn én de verschijnselen gezien. Lijkt me dat hij op jouw vraag heel gericht antwoord kan geven. Dan weet je het zeker. :info:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je al bij de da staat, waarom vraag je het niet gelijk, of sterker, verteld hij dat dan niet aan je??? :oh:

Die heeft je konijn én de verschijnselen gezien. Lijkt me dat hij op jouw vraag heel gericht antwoord kan geven. Dan weet je het zeker. :info:

dacht er pas aan toen k net terug thuis was >.< en opbellen gaat niet want steeds als ik last van mn keel heb is mn stem foetsie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .