Ga naar inhoud

Rollend oog, verlammende achterpoot...


Leon

Aanbevolen berichten

Hoi,

Een van mijn twee jonge dwergkonijntjes (11 weken) heeft gisteren een soort van aanval gehad :s

Zij liep gewoon rond in de tuin, en toen ik naar buiten kwam zag ik dat een oogje van haar weggedraaid was, je zag haar pupil niet meer. En zij sleepte mijn haar achterpoot...

Het was gisteren natuurlijk heel heet, en daarvoor was ze heel eigenwijs rondjes aan t rennen door de tuin. Maar na deze aanval (?) ging ze in haar hok liggen, languit op de grond en zeer heftig ademen. Dit heeft zo'n kwartiertje geduurd. Haar ogen waren toen wel weer normaal.

Daarna was het weer alsof er niets aan de hand was.

Ze eet en drinkt goed, en de keutels zijn ook normaal.

Ik heb voor zover ik weet ook geen giftige planten in de tuin.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn geweest???

Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, haar hok staat in de schaduw.

Ook genoeg schaduwplekken in de tuin.

We gaan maandag naar de dierenarts,

vroeg me alleen af of iemand de situatie zou herkennen,

of wist wat er aan de hand was.

Dan kom je toch iets prettiger het weekend door...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je het oog wit ziet, kan nog als ze slapen.. http://www.bunnybunch.nl/community/gallery/index.php?n=524

Dat is het derde ooglid wat over hun oog heenzit..

Maar in combinatie met dat slepende pootje...

Dat lijkt iets neurologisch..

Misschien slaapwandelt ze wel, maar met een slapende voet :$

Bedankt voor deze snelle reactie alvast.

Mooie site dit trouwens!

Wanneer ik meer weet laat ik het natuurlijk weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat het voor hun vandaag niet mogelijk is. is er dan niet iemand anders die hem even mee kan nemen.

Als het ineens verslechterd en je moet met spoed 's avonds of in t weekend dan ben je een fortuin kwijt. Dat kan je dan voor zijn als je misschien vandaag nog terecht kan.

Verder veel sterkte ik hoop dat je er snel achter bent wat het is en hoe het opgelost kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het eerste wat in mij op kwam toen ik het las was epileptische aanval.

Zo'n aanval hoeft niet altijd met schokken samen te gaan maar kan ook alleen een tijdelijke verlamming met verminderd bewustzijn zijn. Ook het wegdraaien van ogen komt vaak voor. Zo'n aanval kost heel veel energie wat zou kunnen verklaren wrm je konijn zo uitgestrekt lag daarna.

Dit is iniedergeval bij mensen zo,maar epileptie bij dieren verschilt niet zo veel volgens mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .