Ga naar inhoud

het is zover: ik ga mijn voedsters laten castreren!


merelvandijke

Aanbevolen berichten

na lang nadenken heb ik besloten om mijn beide voedsters te laten castreren.

ik ga het laten doen bij dierenartsenpraktijk bloemendaal. ik ga ze ook niet alletwee tegelijkertijd laten helpen, want stel dat ze niet willen eten zie ik het niet zitten om twee konijnen te moeten dwangvoeren. ik heb bij deze dierenarts meegelopen en ik heb de castratie van een konijn ook gezien, dus ik weet dat het hier goed gebeurt. ik ga maandag bellen voor een afspraak, ik hou jullie op de hoogte! ik vind het erg spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu 3 dagen verder, na het laten castreren van Truus en Dot. Het is me allemaal 100% meegevallen. Ik heb ze wel alle 2 op een dag laten helpen, met het idee dat ze elkaar dan tot steun konden zijn, gewoon bij elkaar konden blijven, en elkaar dus niet zouden vervelen. Het is echt goed gegaan, Truus wilde de eerste dag dan wel niet eten, maar na het geven van pijnstiller, was dat ook zo voorbij. Ik wil jou ook alle goeds toewensen met het laten castreren van jou meiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoop voor je dat alles goed is gegaan. Wel leuk om te zien dat er een Brutus heet, wij hadden een cavia die zo heette. Een enorme schat, dus die naam sloeg nergens op, maar er werd altijd wel leuk op gereageerd. Ze dachten altijd dat je het over een moordadig beest had, en dan bleek het een cavia te zijn:mdr: Maar veel succes met pancake en vrijdag dan met Brutus!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je haar een beetje pesten met wat groen onder haar neus in de hoop dat ze dat eet? Of anders een papje maken van water en biks, dat wil ze misschien wel. Ook kun je hooithee maken, misschien krijgt ze daardoor weer trek in hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is dus de reden waarom ik twijfel over castratie van Puk. Ik durf die nazorg niet aan. Puk dwangvoeren zoals ze nu is, kan alleen met winterjas, handschoenen, sjaal voor je gezicht, valhelm op... Nee, dat is overdreven, maar Puk is nogal... temperamentvol, om het maar even subtiel te zeggen.

Hoe was Pancakes voor de castratie, Merel? Is het de bedoeling dat haar gedrag gaat veranderen, of laat je haar castreren om schijnzwangerschap en baarmoederproblemen te voorkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .