Ga naar inhoud

Te lange tandjes ??


daffbunny

Aanbevolen berichten

me vader zegt gelukkig net dat we nog voor de vakantie gaan. ze zit nu haar biks en hooi te eten. gelukkig. ik heb net op de konijnkundige da's van konijnen.nl te kijken en daar zie ik dat er ook een konijnkundige da in hoogvliet zit. Gelukkig want ik kon echt niet op vakantie met dusty die misschien stopt met eten.Nou weet mijn oma wel hoe ze met haar om moet gaan. Waar moet ik naar vragen bij die DA ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo,

Ik ben de fokster van Dusty en heb vanavond mailcontact gehad met Daphne.

Zojuist heb ik beide ouder dieren nagekeken en die hebben beide de tanden juist staan. Ik heb Daphne gevraagd of ze een duidelijker foto wil maken, want echt iets wijs worden uit de foto's doe ik niet.

Groetjes Yvet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik dus ook benieuwd naar..Ik had gister al enige mailcontact en had ook uitgelegd hoe ze het beste de tanden kan controleren maar ze gaat met het konijnen naar de DA. Ik heb Dusty dr tandjes nog bekeken voordat ze wegging en stonden toen juist. Ben dus heel erg benieuwd wat eruit komt.

Tanden kunnen verschillende afwijkingen vertonen dit hoefd niet altijd erfelijk te zijn.

Het kan ook door vallen op de mond en tralie trekken komen op een latere leeftijd.

ruimte tussen de voor tanden hoord niet inderdaad maar echt lang zijn ze niet.

Ben benieuwd naar de onderste tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tanden kunnen verschillende afwijkingen vertonen dit hoefd niet altijd erfelijk te zijn.

Het kan ook door vallen op de mond en tralie trekken komen op een latere leeftijd.

ruimte tussen de voor tanden hoord niet inderdaad maar echt lang zijn ze niet.

Ben benieuwd naar de onderste tanden.

Dat klopt idd... Mijn konijn is toen ie net geen jaar was ook eens met zijn tanden tegen het houten hokje aangeknald...\

Er was relatief een klein stukje af... maar doordat die tanden niet meer goed op een kwamen zijn ze daarna scheef gegroeid.

We hebben met twee keer vijlen geprobeerd ze weer recht te gaan laten groeien maar helaas...

Ik heb toen besloten ze eruit te laten halen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk duimen we Daphne. Succes!

Als het genetisch is, kan een DA dit in sommige gevallen zien. Er is dan meestal sprake van een malocclusie van het gebit waarbij de bovenkaak te kort is. Hierdoor schuiven de ondertanden duidelijk voor de voortanden. Meestal zie je hier pas de eerste problemen op een leeftijd van 8-10 weken.

En er zijn idd meerdere soorten oorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zeker dat zijn mede exsterne oorzaken dat konijnen afwijkende tanden kunnen krijgen later.Naast stoten en vallen op hun mond.

Een stukje tand er af kan al hele gevolgen hebben voor de groei van de tanden.

Maar tralie trekken kan ruimte en scheef staande tanden veroorzaken.

tand%20oorzaken%20en%20problemen%20willy%20widder%20site%20(4).jpg

deze was door de tralie getrokken......

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dat ziet er slecht uit. Ik ben net terug zodra ze niet meer gaat eten of alleen voor haar groenvoer kiest naar de da.Haar tanden stonden indd niet best zoals al gezegt is de bovenste stonden een stukje over de bevenste en het tantje groeit er achterlangs. Wat ze gaan doen is als ze niet meer eet eerst knippen. Komt het terug trekken ze ze eruit of weer knippen. Verder was ze gezond en had niks op haar kiezen gelukkig. nog ben ik er niet gerust op wat denken jullie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe staan de tanden nu dan?

De bovenste over de onderste?

Oei dat ziet er slecht uit. Ik ben net terug zodra ze niet meer gaat eten of alleen voor haar groenvoer kiest naar de da.Haar tanden stonden indd niet best zoals al gezegt is de bovenste stonden een stukje over de bevenste en het tantje groeit er achterlangs. Wat ze gaan doen is als ze niet meer eet eerst knippen. Komt het terug trekken ze ze eruit of weer knippen. Verder was ze gezond en had niks op haar kiezen gelukkig. nog ben ik er niet gerust op wat denken jullie ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp staat de boventanden over de ondertanden?

Misschien moet je eens op deze site kijken...http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/konijngebit.html#anker1

Want als de boventanden over de ondertanden staan dan is er niets aan de hand. En wat ik niet begrijp is dat ze pas wat gaan doen als het konijn niet meer eet? Dan ben je mij al te ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar ze stonden recht over de ondertanden heen. niet een klein stukje maar heel veel. x zucht x waarom kan ik toch zo slecht dingen uitleggen..

Niet zuchten... tenzij van de hitte ;)

Anders kan je het mss eens proberen te tekenen, is soms makkelijker dan uitleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .