Ga naar inhoud

Waarom laat hij nou steeds bdk liggen???


Meeshoo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Inmiddels heb ik mijn twee konijnen nu twee weken. Ze zijn levendig en eten prima. De ram begon een beetje aan de voedster te ruiken en op haar te rijden, dus nu hebben we een schot in de bak gemaakt zodat ze niet zo lastig wordt gevallen. Buiten de kooi spelen ze trouwens samen nog naar hartelust. En ik hou goed in de gaten of hij niet teveel bovenop haar zit.

Nu ze gescheiden zitten kan ik wel goed zien dat de voedster nooit bdk laat liggen maar de ram regelmatig. Inmiddels geef ik zo'n 25 gram biks per dag, wat ontzettend weinig is volgens mij voor opgroeiende nijnen (ze zijn nu bijna 3 maanden) Maar hij laat nog steeds bdk liggen.

Verder zit er aan de onderkant wel eens een klein beetje poep vast, dat haal ik weg (vind ie maar niks.. maar ik doe het toch maar)

Wat moet ik nu doen met hem? Helemaal van de biks af en alleen water en hooi? Ze krijgen trouwens wel groenvoer. Een plukje andijvie per dag en allebei een half blaadje witlof... Ook uiteraard onbeperkt hooi....

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou proberen om hem tijdelijk alleen hooi en water te geven om te zien of het dan over gaat. Zo ja, dan kun je langzaam beginnen met ander eten te geven. Een voor een zodat je weet waar hij niet tegen kan als hij ineens weer poep aan zijn kontje heeft. Zet ze ook niet in het gras (kan ook voor problemen zorgen) en let op dat ze buiten niets kunnen eten.

Het is goed dat je zijn kontje steeds schoonmaakt. Controleer ook iedere dag of er geen vliegeneitjes op zitten, madenziekte wil je echt niet meemaken. Mocht hij problemen houden met een vieze kont kun je eventueel behandelen met Rear Guard, dat zorgt ervoor dat eventuele eitjes niet tot maden kunnen ontwikkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

let idd even op zijn dieet, krijgt hij (Te) veel groen misschien. Geef je gemengd voer en snoept hij alleen maar lekkers ?en is zijn buik misschien te dik ?.

eneeehhh even een vraagje , is je ram inmiddels gecastereerd, je schrijft hij is 3 mnd. Zo niet laat ze dan NIET meer samen 'spelen' om problemen te voorkomen. als hij wel geholpen is wil hij zo zijn dominantie laten zien.

En als hij gecastereerd is waarom houd je ze dan gescheiden, dit gedrag zal dan elke keer opnieuw zijn. als ze eenmaal bepaald hebben wie de 'baas' is zal er rust komen. maar zowiezo duurt het zeker wel 8 weken voordat de hormonen ook NA casteratie uit de ram zijn, en dat lijkt mij ZEER onwaarschijnlijk) hij is 3 mnd (zou al HEEL jong zijn voor casteratie maar kan, 2 weken wachten voordat hij weer bij de voedster kan EN nog 8 weken totdat de hormonen uit zijn lijfje is !)

Heeft wel even niets met de BDK te maken, maar las het en dacht o, o 3 mnd misschien 'niet' geholpen is VRAGEN om een nest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .