Ga naar inhoud

Grote keutels


Jobjuhh

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn poept laatste tijd steeds vaker gigantische drollen.... Het lijken/zijn allemaal aan elkaar geplakte keuteltjes... Die ENORM stinken...

Wat is dit ? En wat is hier aan te doen?

Ik heb hier even een foto er van bijgedaan (dit is nog een relatief kleine)

dscn4128.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn blindedarmkeutels en die moet je konijn opeten om bepaalde voedingsstoffen binnen te krijgen. Doet hij dat niet dan krijgt hij waarschijnlijk te veel voer. Je kunt het best dus wat gaan minderen met biks, zodat hij deze blindedarmkeutels weer gaat eten. Je mag natuurlijk nog wel onbepertk hooi geven, dus je hoeft niet bang te zijn dat hij honger krijgt.

Edit: Cassie was me voor zie ik...

aangepast door Kiwi
opmerking toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me niet echt teveel (en dat je biks geeft i.p.v. gemengd voer is prima!). Ik zou toch proberen om hem tijdelijk wat minder biks te geven, en dan in de gaten houden of hij zijn blindedarmkeutels dan wel opeet.

O ja, wat je ook nog zou kunnen proberen is om je konijn te ontwormen, dat kan ook een reden zijn dat hij zijn bdk's niet opeet.

aangepast door Kiwi
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat voer je verder?

Je konijn moet onbeperkt hooi kunnen eten?

Geef je hem verder nog wat naast de biks? En wat voor biks (merk voer je).

Hmm.. Zo klinkt het niet alsof hij veel krijgt. Volgens mij zei Bunny Ranch Chanty in een ander topic dat dit ook op wormen kan duiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat voer je verder?

Je konijn moet onbeperkt hooi kunnen eten?

Geef je hem verder nog wat naast de biks? En wat voor biks (merk voer je).

Hmm.. Zo klinkt het niet alsof hij veel krijgt. Volgens mij zei Bunny Ranch Chanty in een ander topic dat dit ook op wormen kan duiden.

Hmm, Het merk Biks zou ik zo snel niet weten. Hooi heeft hij zat en kan hij altijd eten, verder krijgt hij elke dag een stukje brood en zo af en toe stukje groente of fruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brood kun je beter ook even minderen denk ik, ik zou eerder meer en frequenter (dagelijks) groenvoer geven (witlof, andijvie, peterselie, wortelloof etc). Brood is sowieso niet zo goed voor een konijn, zeker niet om elke dag te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brood kun je beter ook even minderen denk ik, ik zou eerder meer en frequenter (dagelijks) groenvoer geven (witlof, andijvie, peterselie, wortelloof etc). Brood is sowieso niet zo goed voor een konijn, zeker niet om elke dag te geven.

Het brood is niet veel meestal kwart tot half kontje van een brood.

En dus meer groente....

En wat te doen bij wormen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .