Ga naar inhoud

HELP!! Konijn erg benauwd!


Esther12

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Sinds gisteravond is mijn konijn heel erg benauwd geworden, ze ademt heel zwaar (is aan haar neus te zien), heeft haar mond open en komt niet van haar plaats af.

Gistermiddag was er nog niets aan de hand en heeft ze vrolijk in haar ren gehobbeld. Ik zette haar terug in haar hok en even later zat ze stil in een hoekje boven (waar ze anders nooit komt).

Wat kan dit zijn? En wat kan ik eraan doen??

Alvast dank voor eventuele reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend meteen naar dierenarts geweest en ze heeft vocht in haar longen zitten, haar hart werkt te traag om dit op te lossen dus ze heeft antibiotica prik gekregen en een prik wat er voor moet zorgen dat dit vocht verdwijnd...

Dierenarts zei er wel bij dat het een aflopende zaak is als deze prik niet aanslaat...

Zielig hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel!

Het schijnt geen longontsteking te zijn (zei de dierenarts) omdat de neus dan ook snotterig moet zijn en dit is niet het geval, dat vocht schijnt zo in de longen te kunnen zitten omdat haar hartje het niet allemaal weg kan pompen.. (aldus de dierenarts).

Ik hoop ook dat het goedkomt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, balen zeg. :frown:

Het klinkt misschien hard, maar het is waarschijnlijk wel een goede les voor een volgende keer, dat je niet te lang moet afwachten als het niet goed gaat met je konijn, maar beter zo snel mogelijk naar de dierenarts kunt gaan.

Sterkte in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .