Ga naar inhoud

Dierenarts Bakker niet konijnkundig!


Luna Meneer

Aanbevolen berichten

Geen vragen dit keer, maar ik moet even mijn verhaal kwijt!

Vandaag (zondag) ben ik met mijn konijntjes bij deze DA terecht gekomen omdat ze nu voor de 2e dag nauwelijks eten en drinken en veel minder actief zijn. Ze hebben minder keutels, zijn vochtig en slijmerig en ik vertrouwde het niet.

Kom ik met 5 nijntjes, hij temperatuurt en beluistert er 3... O ja en hij voelt aan de buikjes, da's alles wat hij doet.

Kijkt niet naar de tandjes of voor haken op de kiezen, neusjes, ogen, oren....

Hij vond dat er veel onverteerde resten in de keutels zaten, is dat niet juist de bedoeling bij planteneters?!?!

Hij beweerde dat een ziek konijn koorts krijgt en geen onder temperatuur kan krijgen bij ziekte...?!

Koude oren bij konijnen zegt helemaal niets....?!

Hij vraagt niet naar voeding, hoe oud ze zijn, operaties, verleden enz...

Door deze opeenstapeling van in mijn ogen "fouten" is hij volgens mij NIET konijnkundig!

Honden en katten zal hij misschien wel goed mee zijn, dat weet ik niet. Konijnen niet.

Uiteindelijk heb ik de AB (Baytril) wel mee gekregen. Met het advies: Als ze over een week nog niet willen eten dan terug gaan naar de eigen DA... Nou breekt mijn klomp! Welke (konijnkundige) DA weet niet dat een konijn niet mag vasten, zeker niet langer dan 24 uur!?!

Moest even mijn frustraties kwijt en nu heel hard duimen dat ze snel beter worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu even niet thuis, dus kan niet even kijken, helaas...

Maar om 2uur heb ik ze nog vers hooi en wat gemengd voer gegeven (dat is normaal snoepvoer voor hun, daar zijn ze normaal gek op) en vers drinken ook een bakje water erbij.

Het enige waarvoor ze nog wel aan kwamen huppelen waren verse wilgentakjes, dus denk dat ik die vanavond ook maar moet gaan halen. Eten ze in ieder geval iets en er zit wat vocht in.

En ja, het gevecht aangaan om de AB erin te krijgen. Het spul stinkt echt ontzettend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken en het antwoord is ja. Ik neem tenminste aan dat het deze is (aangezien ik geen andere met deze naam in Nijmegen ken).

Dierenkliniek Bakker

Berg en Dalseweg 34,

6521 JJ Nijmegen,

024 32 24 651

http://www.dierenkliniekbakker.nl/dekliniek/index.html

Op de website staat wel info over konijnen, ook ziektes. Maarja, dat kan ook gekopieerd zijn. Echter hebben ze wel een eigen rubriek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt idd niet als een konijnkundige dierenarts!

Ik ben net bij Dierenkliniek 404 op de St. Annastraat geweest voor de eerste controle van mijn konijntje en ik ben dik tevreden! Wat ze allemaal heeft gedaan (voor 35 euro):

- nageltjes knippen

- tandjes controleren

- oren controleren

- naar ademhaling luisteren met stethoscoop

- onderbuikje voelen

- wegen

- 2 inentingen (omdat ik haar in het voorjaar nog niet had)

- advies geven over voeding en dergelijke (maar ik wist alles natuurlijka l van BB :P)

Mijn Fiona blijkt trouwens supergezond te zijn :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je nijn door een hem of haar gezien bij ST Anna 404?

Ik ben daar pas geleden ook geweest en moest €36,- betalen voor inentingen.

Die mannelijke DA was niet zo heel nauwkeurig.

Snelle blik op oren, verder niet geluisterd naar ademhaling of buikje gevoeld. Nagels was nog niet nodig volgens hem en tandencheck alleen door aan de buitenkant van de kaak te voelen.

Verder opzich heel vriendelijk, maar vond die snelle check niet heel erg bijzonder. Maar misschien ben je door iemand anders geholpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde even laten weten dat ik vanochtend mijn eigen DA (Broerdijk) heb gebeld en daar nog Ciseral druppels en Critical Care voer heb gekregen.

Gelukkig eten ze al een beetje beter. In ieder geval wel groenvoer.

Even reagerend op de reacties en adviezen waarvoor hartelijk dank!

Ik was gelukkig al zo slim geweest een bakje water neer te zetten, daar drinken ze wel uit. Niet uit de flesjes. Ik geef ze nu maar allerlei soorten groenvoer als ze maar blijven eten. Dat gaat vandaag iets beter.

Het AB spuiten was echt een drama, maar het moest toch echt. Als noodmaatregel ga ik vandaag proberen of ik het met appelmoes kan mengen... ook al weet ik dat er wel erg veel suikers in zitten.

De DA bij Dierenkliniek Bakker was dr. Bakker zelf, ik had de indruk (van de site en de kliniek) dat hij de enige dierenarts daar is. Maar ik blijf erbij dat ik hem absoluut niet konijnkundig vind! Hij vond namelijk pijnstilling bij konijnen ook niet nodig. Maar misschien is er normaal wel een andere arts ook? Anders zou ik voorstellen om hem wel van de lijst te halen.

De dierenarts bij Broerdijk dacht wel aan pijnstilling. En gelukkig heb ik daar alle aanvullende adviezen en producten mee gekregen. Pijnstilling had ik nog van de castratie van Meneer.

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken! Ik laat jullie weten hoe het verder met ze gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar ik was van plan daar binnenkort wel langs te gaan en het daar zeker over te hebben! Ik hoop a.s. woensdag...

Want ik was op zń zachtst gezegd niet blij en al helemaal niet tevreden met zijn kennis en kundigheid wat konijnen betreft.

aangepast door Luna Meneer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geholpen door een mevrouw bij 404. Ze nam juist alle tijd :)

Bij Broerdijk ben ik ooit enorm afgezet, ruim 64 euro kostte het me om erachter te komen dat mijn hamster vlooien had + medicijnen. Het kostte alleen al 15 euro om met een pincet een vlo eraf te laten plukken :no:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze: gelukkig hadden mijn nijntjes voor het eerst hun bakjes bix leeg gegeten. En vanochtend kwamen ze gezellig "mee-ontbijten" met mij!!! Ik ben helemaal gelukkig dat het weer een stuk beter gaat!!!

Oh ja, de AB met appelmoes was ook niet echt een succes, ze roken het al op afstand en renden bij voorbaat al weg.

@Morgane: Mee eens, Broerdijk is wel duur, maar gelukkig hebben ze wel verstand van konijnen en ik word er goed en compleet geholpen. Maar blijft duur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .