Ga naar inhoud

Morgen is het zover!


Dannie..

Aanbevolen berichten

Nijntje, Rosa, Sammie en cavia Boes worden allemaal gecastreerd.

Morgenochtend breng ik ze samen met mijn vriend naar de DA. Ik heb goed op deze site gekeken en de nodige voorzorgsmaatregelen genomen.

Hokken schoongemaakt (vanavond snel 2e hands 2 hokken bijgekocht omdat ik tekort kwam)Het linkse en rechtse hok heb ik 2e hands gehaald, het andere hok had ik al.

De "studeerkamer" hier staan onze computers etc, een rustige plek voor de dieren omdat wij bijna altijd aan de laptop werken in de keuken:mdr:

Boes (cavia) zit al in het linkerhok, de andere twee hokken zijn voor Nijntje en Rosa ( het zijn buitenkonijnen), mijn moeders konijn Sammie komt hier ook te staan omdat we alle dieren dan de nazorg kunnen bieden in één ruimte.Foto-3GIWKZFW.jpg

Hieronder de voorbereidingen, schone handdoeken, olvarit en natuurlijk kruikjes. Morgenochtend komt er een lading groenvoer.Woensdag is mijn moeder vrij en komt ze s'middags bij de dieren "oppassen" omdat ik tentamens moet maken en mijn vriend hard moet studeren.

Foto-XBM6JIPY.jpg

Ik hoop dat morgen alles goed gaat, we mochten ze tegen het eind v/d middag ophalen. Maar nu rest mij één vraag, Sammie heeft nog nooit Nijn Rosa of Boes gezien. Het leek mij verstandig om hem voor het tafeltje bij Boes te zetten, dan heeft ieder een beetje ruimte en dan staat het ook niet zo dicht op elkaar, is dat een goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo... dat wordt een flinke hap morgen! ;)

Denk dat het best fijn kan zijn voor Sammie als hij wat te zien heeft, een beetje iemand waar hij zich aan op kan trekken zegmaar... Komt Sammie vandaag al bij jullie thuis een beetje wennen of morgen pas na de operatie? Een nieuwe omgeving kan natuurlijk ook weer stress mee brengen..

Nou succes morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal hier de update! Sorry dat hij wat aan de late kant is, maar het is hollen en vliegen vandaag, tentamens en nog naar de huisarts en dierenarts zo blijf je bezig!

@patriciapatty, ik kreeg idd groepskorting ik moest 220 euro betalen, het scheelt met mijn reguliere dierenarts 80 euro en met eentje in Vlissingen zelfs 135 euro! Het grappige is dat deze dierenarts waar ik nu ben geweest bekend staat als een prijzige dierenarts.

Wat betreft de dag zelf, vanmorgen om 8:00 zaten we in de wachtkamer, de nijntjes en caafje werden afgeleverd en mocht ze om 18:00 komen halen. Mijn moeder heeft rond 12:00 gebeld hoe het met ze gesteld was, ze waren nog aan het opereren, maar rond 16:00 was er meer bekend. Mijn moeder belde nogmaals om 16:00 en alles was in orde. Thuis de laatste check gedaan, vers drinkwater in bakjes, eten, lekkertjes, groenvoer en hooi en niet te vergeten de warme kruik.

Hier een impressie hoe ons dierenpark erbij, ze hebben allemaal al goed gegeten! Ik moet over een week met de dames terug om de hechtingen eruit te laten halen.

De ziekenboeg

Foto-3VBVCEIV.jpg

Rosa

Foto-BAIRZBU4.jpg

Nijntje

Foto-AZBOK7NJ.jpg

Sammie

Foto-GOVFWZRN.jpg

Van Boes heb ik geen foto want die lag lekker in z,n nachthok te knorren.

Ik heb trouwens de handdoeken half over de kooi gedrappeerd dat ze zich een beetje kunnen terugtrekken. Ze stellen dat wel op prijs maar Sammie is enorm nieuwsgierig naar de dames. Ik heb bij Sam wel de kruik eruit gehaald omdat hij zo zat te krauwen en happen in z,n handdoeken, ik had alles nog wel zo netjes gelegd:he:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle dieren eten en poepen behalve Rosa, is het noodzakelijk dat ze binnen een bepaalde tijd poept? Ze heeft een paar brokjes op, hooithee en een klein beetje olvarit, vanmiddag heeft ze nog wortel, andijvie en een klein beetje witlof gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .