Ga naar inhoud

Toch castratie...


nikita-09

Aanbevolen berichten

Het is eindelijk zover, ik heb de knoop doorgehakt. Via via had ik een goede naam gehoord van een dierencentrum en ben daar meteen even gaan informeren. Het lijkt me betrouwbaar en goed dus heb meteen een afspraak gemaakt om Zwijntje te laten castreren.. vind het wel best eng om hem daar achter te laten maar ik geloof dat ie in goede handen is! Iemand alvast tips voor de nazorg..??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje... Is er een grote kans dat Zwijntjes gedrag verandert na de castratie?? Ik bedoel dan meer zijn positieve gedrag... Hij is de laatste weken steeds aanhankelijker en liever aant worden en wil niet het risico lopen dat dit na de castratie ineens helemaal verdwenen is....??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist door een castratie worden konijnen (zowel mannetjes als vrouwtjes) vaak liever en aanhankelijker.

Natuurlijk is ieder konijn anders, dus het is gewoon even afwachten.

Wanneer mag je hem wegbrengen?

Voor de nazorg is het met rammetjes vaak iets makkelijker, die ingreep is namelijk ook simpeler dan bij een voedster die gesterriliseerd moet worden.

Je kan iig zorgen voor een kruikje, je kan hooithee maken voor het geval dat hij niet meteen (of diezelfde dag) wilt gaan eten, verder zou je eventueel dwangvoeding klaar kunnen zetten, maar dat is waarschijnlijk niet eens nodig.

Als hij zijn pijnstiller bij de DA al krijgt, dan is het denk ook niet nodig om pijnstillers in huis te halen :)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .