Ga naar inhoud

Het BD keutel mysterie...


toedeloe85

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik zit met een klein mysterie..

Hieronder zal ik het proberen uit te leggen.

Ik heb 8 konijnen. 1 koppel en 6 konijnen samen.

Deze konijnen krijgen allemaal hetzelfde eten. Biks, hooi en natuurlijk groenvoer.

De ontlasting bij 7 konijnen is helemaal in orde. Mooie lichte keutels.

1 konijntje, die ik van de zomer heb overgenomen van de kinderboerderij ( ze is ongeveer 3 jaar), heeft nogal vreemde ontlasting.

Ze heeft steeds van die trosjes BD keutels. Nu heb ik ze beide al een week op alleen hooi/wilg/af en toe een plakje peen gezet. Geen biks. Daar ligt het niet aan... want het is nog steeds.

Het is vooral heel erg als ze de hele dag samen op het gras gezeten hebben, dan ligt heel de tuin bezaaid met BD keutels.

Ik ben vandaag begonnen met een ander soort biks.. en nu zit ze aan de peterselie te knabbelen. Verder oogt ze gewoon helemaal gezond.

Hebben jullie misschien nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet... wormen leven in cycli (meest voorkomende 1 maand) je zal ze dus alleen zien tegen dat ze net eitjes hebben gelegd en afsterven en dan nog zal een deel verteren... Ook zouden de wormen op een plaats in het lichaam kunnen zitten waar ze sowieso verteerd zijn voordat ze het lichaam uitkomen... Zien doe je ze zelden...

Ga dinsdag maar naar de DA om Panacur, GEEN ander middel laten aansmeren aub! Dat helpt niet. Dit is niet dringend en je kan het niet bij de dierenwinkel kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken eten konijnen de BD keutels direct uit de anus op. Het zou ook nog mogelijk zijn dat ze een probleem met haar rug of gewrichten heeft en er niet bij kan. Al zou je dan verwachten dat ze ze alsnog opeet vanaf de grond, maar ik weet niet zeker of ze dat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

groen kan ook de verorzaker zijn sommige konijnen kunnen er minder geod tegen dat is bij nhd ook het geval met gras.

Hmmmm... ze zitten overdag wel de hele dag op het gras!

Sinds 5 uur zitten ze weer in het hok... en tot nu toe heb ik nog geen BD keutels gevonden. Wel vind ik soms keutels in het hok die anders zijn als anders. Wel een keutel, maar de buitenkant voelt een beetje aan als een rozijntje haha.

Voor zover ik weet heeft ze niets met haar gewrichten.... wassen doet ze wel!

Wat een mysterie:D!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sommige konijnen kunnen daar simpel weg niet tegen....

Maar als ik ze hier los gooi op het terass vind ik ook veel blinde darm keutels als of ze dan getriggerd worden? ( soort geur afzetting ) die eten ze ook niet op.....

Nou inderdaad... dat idee heb ik dus ook....... terrein afbakenen? Het is wel de dominanste van de twee.

Vandaag heb ik geen BD keutels in het hok gevonden.

Wel weer op het gras!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .