Ga naar inhoud

niezen - keutels


Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen ,

Ik heb gisteren iets opgemerkt bij Lucky , namelijk een nat neusje en de haartjes onder haar neusje zijn nat.

Ik zie geen snottebellen ofzo , zou het gewoon water zijn ?

Voorlopig zijn ze nu het hele weekend op logement , dus ik kan het zelf niet in de gaten houden.

soms als ik hun kooi ververs dan niezen ze ook ( ik ook hoor ) van het stof die tussen het stro en hooi zit.

Ikzelf kamp nu ook met een verkoudheid en ik vraag me af als ze mijn verkoudheid heeft overgenomen ?

Voor Lilou dan had ik nog een vraagje , zoals vermeld in een vorige topic eet ze du niet zo veel groentjes meer.

sla blijkbaar wel nog ... Maar dat is dan ook voorlopig alles.

Sla is ook niet zo goed voor haar.

Aardbei , wortels en appel heeft ze blijkbaar niet meer graag.

Gisteren zag ik dat haar keutels niet mooi droog waren.

Ze plakken ook aan elkaar.

Ik heb besloten ze geen groenten meer te geven tot ze terug normale droge en ronde keutels heeft.

Naar mate van de dag heb ik wel gezien dat de keutels minder droog werden.

Verbetering in zicht dan ... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aarbei, wortels en appel bevatten heel veel suikers, sla teveel is idd ook niet zo goed.

Probeer wat meer kruiden te geven; Peterselie, salie, radijs, witlof, loof van bospeen, sellerie, basilicum, munt, andijvie, etc.

En alles natuurlijk rustig opbouwen, niet in 1x veel geven, maar eerder TE weinig, en dan uitbreiden.

Appel en wortel zou ik maar 1 keer in de week een klein stukje van geven, dit is puur lekkernij, maar wel 1 die TE suikerig is.

En onbeperkt hooi moet ze krijgen, en ze moet ook goed hooi eten.

Over het natte neusje, zit ze buiten?

Soms hebben buitenkonijnen gewoon wat natte haartjes onder de neus, vergelijk het met mensen die vaak hun neus even ophalen en het dan wat snotterig klinkt (maar dit totaal niet is), dus denk niks om je druk over te maken, hou het wel in de gaten.

Als het bv. langer aanhoud kan jeverderkijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mate van de dag heb ik wel gezien dat de keutels minder droog werden.

Verbetering in zicht dan ... ?

Waarschijnlijk bedoel je minder nat, anders lijkt het me geen verbetering.

En verder wat Marielle zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan niet trouwens... mensen kunnen een konijn niet aansteken met een verkoudheid. Een verkoudheid bij mensen is een virus, terwijl verkoudheid bij konijnen door een bacterie veroorzaakt wordt. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Wat bij konijntjes ook wel een nattig neusje kan veroorzaken is gewoon vocht van de ademhaling heb ik gehoord. Zolang het niet echt uitvloed uit de neus is zou ik me niet druk maken om snot/verkoudheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dank u voor de reacties.

Ze zijn namelijk op logement sinds gisteren tegen maandag bij mijn toekomstige schoonouders en ik maakte me een beetje zorgen ze achter te laten met die 2 kwaaltjes.

Maar blijkbaar niet zo erg.

Ben blij , dan kan ik van het weekend vrij gerust van de feesten genieten.

Vandaag moet ik namelijk naar de trouw van mijn stiefzus en zondag hebben we een plechtige communie en een feest 50 jaar getrouwd.

Dit is in Eeklo ( Oostvlaanderen ) te doen , dus moest er iets schelen met de nijntjes toch niet dicht bij de deur he ...

Goede dag nog !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .