Ga naar inhoud

veel blindedarmkeutels: nog minder biks?


merelvandijke

Aanbevolen berichten

ik vind al weken blindedarm keutels in het konijnenhok. het probleem is, elke keer als ik denk we gaan langs de DA is het weer een week weg en dan ligt het er weer... de konijnen krijgen met z'n 2en 2 handjes SS per dag. moet ik nu nog minder geven? heeft het andere konijn dan niet te weinig? groenvoer geef ik al een tijdje niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier heb ik laatst ook een vraag over gelezen en toen werd er als tip gegeven om het voer echt af te wegen, omdat het heel licht is! je kunt hier op het forum wel vinden wat een konijn aan grammen nodig heeft per kilo lichaamsgewicht,... en misschien eet één van de twee konijnen wel te veel van de bix en produceert die de bdk's???

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft je konijn trouwens ALTIJD BDK's produceren? Had gister namelijk een gesprekje met een dierenwinkeldame en die zei het op deze manier: Als je Careplus aan je konijn geeft (het voer wat ik gebruik voor Pip), zou je konijn geen BDK's meer moeten hebben...

Zou ze dan Bedoelen dat ze ze niet meer produceert, of dat ik ze niet meer zal vinden omdat ze ze dan sneller en makkelijker op eet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijn produceert altijd bdk's! Als hij ze niet opeet (dan zie jij ze dus liggen, wat eigenlijk niet hoort, je hoort ze niet te zien, of je ziet ze alleen als het konijn ze meteen opeet), maar als hij ze niet opeet krijgt hij te veel voer.

Mijn voedster eet ze ook niet allemaal op, en ik ben dus nog steeds aan het minderen met SS(echt bizar hoe weinig ze krijgt, en ze eet er nog niet eens alles van op), verder krijgt ze elke dag vers hooi, water en groen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .