Ga naar inhoud

Ontstoken oog


Peggy1982

Aanbevolen berichten

Onze Dribbel heeft na een operatie aan haar tanden de volgende operatie voor de boeg. Nu is haar linkeroog aan de beurt.

Een tijdje terug merkte ik dat haar oog ontstoken was, ik ben naar de dierenarts gegaan en ik kreeg een zalfje mee. Dit heb ik 2 weken gebruikt en het ging weer goed. Toch zag ik afgelopen week dat het oog weer ontstoken was, ze is ook lekker humeurig op het moment.

De dierenarts maar gebeld en hij had vorige keer al aangegeven dat er niet veel opties waren. Ze zou sowieso onder narcose moeten om te kijken wat er aan de hand is. Traanbuis verstopt of kiezen die te lang doorgroeien?

Maar wat hij ook zei is ze af moest vallen, ze was wat aan de dikke kant ja. Hij vertelde dat hij het steeds vaker mee maakte dat dikkere konijnen vol met maden zaten. Bah bah, daar wil ik echt niet aan denken.

Ze is nu in een maand tijd 0,5 kg afgevallen. We hebben haar op dieet gezet.

Dinsdag wordt ze geopereerd en we hopen er maar het beste van.

Zijn er mensen die dit verhaal herkennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo gaat het vaker terugkomen, heeft hij daar iets over gezegd? Dit in verband met de oorzaak van de ontsteking. Bij mijn voedster zijn ze namelijk ook op zoek gegaan naar de oorzaak van haar ontstoken oog. Na röntgenfoto's, doorspoelen van het traanbuisje en menig antibiotica bleek dat de ontsteking chronisch is. Dwz, ze hebben antibiotica uit verschillende groepen geprobeerd en geen sloeg aan. Het gebit zag er ook perfect uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .