Ga naar inhoud

Konijntje keutelt niet en slijm


jojodas

Aanbevolen berichten

mijn konijn heeft al zeker 2 dagen geen ontlasting, ik heb haar binnen gehaald, ze probeerd wel te eten maar ze kreunt heel erg als ik haar aai.

ze had een keutel die alleen maar slijm bevat. ze heeft geen opgezet buikje.

wie weet wat ik moet doen om dit weekend door te komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft je konijn afgelopen 2 dagen nog gegeten en gedronken?

Ik ben geen arts, maar 2 dagen geen ontlasting en kreunen klinkt als verstopping.

Lijkt me heel zinvol als je vanavond nog contact opneemt met een dierenarts!!!

Bel een willekeurige dierenarts, meestal hebben ze op het bandje staan welke weekendarts er dienst heeft.

In omgeving Nijmegen is dit 0900-1123437

Hou ons op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze eet en drinkt wel! dat het probleem niet, en ze huppelt ook wel rond alleen merk ik dat ze graag en veel ligt, drinken doet ze juist heel goed!

heb op internet gevonden dat ze hooi en hooithee moest hebben.

de thee vind ze heerlijk.

morgen vroeg eerst ff naar da!

urine is gewoon!

ik zag dat ze ook een onstoken tepeltje had! ze is ontzettend aan het nestelen geweest de laatste weken, waarschijnlijk ook nog eens schijnzwanger waar ze misschien erg veel last van heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas heeft mijn konijntje geen verstopping gehad maar een gezwel in de baarmoeder die de darmen afsloot.

Na de onderzoeken kregen we medicijnen voor de verstopping (alhoewel ze in eerste instantie dacht aan haar baarmoeder maar op echo was niks te zien)en nadat we hadden afgerekend wilden we gaan en zagen we nog net dat de hele box vol bloed zat.

Er was iets geknapt in haar baarmoeder en het bloed gutste eruit.

helaas was het niet meer te redden en hebben we haar laten inslapen.

Bedankt allemaal voor jullie hulp maar het heeft helaas niet mogen baten.

Ik heb haar lekker op een bedje van stro met haar knuffel begraven in een mooi doosje.

zelfs eerder naar de DA zou geen effect gehad hebben en zouden we uiteindelijk een konijn mee naar huis gekregen hebben en dan was de kans groot dat ze thuis doodgebloed zou zijn.

groetjes Marjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .