Ga naar inhoud

Kale plek


Saf

Aanbevolen berichten

hoi hoi,

ons binnenkonijn heeft sinds een weekje een kale plek op haar rug, Het leek de beteren maar lijkt nu toch groter geworden. Krijg het plakje niet goed op de foto helaas. Het plekje waar ze kaal is heeft wat losse huidschilfers, weet iemand wat het kan zijn en wat er eventueel tegen te doen is?

Dacht eerst dat ze door de draad gevochten had met onze andere voedster. Dek normaal de draad af met een oude dekbedovertrek zodat ze elkaar niet zien maar ben dat een morgen vergeten. Maar dat plekje is weer weg ze er nu eentje naast.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik daar tot morgen mee wachten of is het beter om nu meteen een DA te zoeken die op zondag dienst heeft? En is het goed te verhelpen en is besmetbaar voor mijn andere 4 nijnen. Ik laat haar nu al binnen zodat ze geen contact kan maken met de rest buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft het nu een weekje, mijn vrouw is werken en ik zit hier nog met een koppeling waar ik gisteren morgen mee begonnen ben en die ik nog niet voor de volle 100% vertrouw (gisteren om 3 uur ofzo naar bed geweest, of vier uur wakker geworden even gaan kijken en vanmorgen om 6 uur maar weer opgestaan).

Kan ervandaag daarom ook niet zo goed mee naar de DA, als het wel accuut was had ik even wat mensen op moeten trommelen.

Alvast bedankt allemaal voor de snelle antwoorden. Ben misschien af en toe wat overbezorgt maar das allemaal liefde voor m'n meiden (en ene vent nu dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik daar tot morgen mee wachten of is het beter om nu meteen een DA te zoeken die op zondag dienst heeft? En is het goed te verhelpen en is besmetbaar voor mijn andere 4 nijnen. Ik laat haar nu al binnen zodat ze geen contact kan maken met de rest buiten.

ALS het mijt is, is het niet alleen besmettelijk van konijn op konijn, maar ook jij kan de overbrengende factor zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vrouw is naar de DA geweest, zou schurft zijn. Bearke is ge-ent en mijn vrouw heeft de rest hier thuis ge-ent. Over 8 dagen moeten ze allemaal nog een keer en dan 8 dagen later nog eens.

Ben benieuwd volgens de DA is er weinig wat we er tegen hadden kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .