Ga naar inhoud

Doof?


Richard

Aanbevolen berichten

Hee,

Ik heb 3 konijnen. Altijd als ik ze eten geef, komen de 2 jongsten meteen aanrennen omdat ze het geluid van de voer-trommel horen maar de moeder niet. Zij blijft altijd op haar plaats zitten waar ze meestal zit (dat is in een ander hok er aan vast). Ik moet altijd haar even roepen en naar het ander hok sturen waar het eten staat. Ze heeft wel altijd honger als ze eenmaal bij het etensbakje is.

Weet iemand of ze doof kan zijn?? Ze is wel 6 jar oud. En weet iemand of je ook zelf testjes kan doen om te kijken of ze wel echt doof is??

alvast bedankt

gr Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk soms dat die van mij ook doof is. Ik heb het toevallig gisteren geprobeerd te testen door inderdaad achter haar rug te stampen, roepen en klappen. Ze verroerde geen vin... Maar vanmiddag was ze los in huis, riep ik haar naam en kwam ze direct aangehold (om wat lekkers bij me te eten). Dus ik dacht dat ze misschien gewoon geen zin had om me te horen.. Of ze hoort wat ze wil horen..? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan testen of je konijn doof is door als ze met hun rug naar je toe zitten een hard geluid te maken. (Bijvoobeel in je handen klappen, of met een lepel op een pan slaan) Geen reactie kan betekenen: niet gehoord, of geen zin om te horen ;)

Volgens mij werkt het zo niet..

Mijn hondje is namelijk stokdoof......

Als ik van dichtbij een hard geluid maak, voelt hij de trillingen.... en reageert hierop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .