Ga naar inhoud

Munt


Nimfee

Aanbevolen berichten

Konijntjes mogen gewoon munt eten hoor. Muffin vind het echt heerlijk, maar basilicum blijft toch wel het lekkerst :P. Bij de topic Groente/fruit met een extra 'functie' van Sweetbunny vond ik nog een stukje over munt:

Munt - Mentha soorten

Bruikbare delen

Bladeren en bloemen.

Gebruik en werking

Muntsoorten verjagen vachtparasieten en werken eetlustopwekkend. Ze ruiken bijzonder fris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn vader gebruikt het wel eens voor thee! Best lekker geloof ik, tijdje geleden had ik dat ook gedronken.

Edit: O dat is makkelijk, als het vachtparasieten verjaagd! Altijd handig. Dan ga ik vanavond eens geven :D Eens rond snuffelen of cavia's het dan ook mogen, volgens mijn vader groeit het heel snel en hard dus zou ik af en toe kunnen geven.

aangepast door Nimfee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Draak heeft maar twee blaadjes munt gegeten, ze vond het niet zo spectaculair. Irisje kon ik wel blijven voeren, die vond het echt hƩƩrlijk!

Soms vinden konijnen sommige groente en fruit ff wennen.. en soms ook gewoon niet lekker of veel bijzonders hihi :D

Leuk he om te zien dat het per konijn zo ken wisselen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eet Bikkel ook munt, vooral erg leuk als je dan knuffelt dan komt er z'on pepermunt luchtje uit zn bekje haha....

Verder eet Bikkel dille, peterselie, basilicum, selderij...ik haal dit meestal bij de Makro, daar krijg je mooi van die plastic bakken van 200 gram, in begin zat ik altijd met die kleine zakjes van de AH.

Groetjes Sabrina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft nu ook peterselie gezaait, dus binnenkort hebben we een grote bos peterselie! Selderij heb ik nog nooit gegeven, laatst had mijn vader dat wel en had hij nog wat over. Eens kijken hoe duur dat is, dan ga ik dat ook eens uitproberen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .