Ga naar inhoud

konijntje drinkt weinig


dierenvriend1

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

Ik heb twee lieve konijntjes,

een van mijn konijntjes (KNABBEL) drinkt volges mij best wel weinig...

gister toen ik thuis kwam om 4 uur ongeveer heb ik het water van de konijntjes verschoond, en vanochtend had ze maar 10 ml op, dat misschien ook nog wel er uit kan zijn gedruppelt, omdat dat flesje meteen druppelt als je tegen het hok aan stoot..

Het andere konijntje(BABBEL) ( zit op een andere plaats, nee kunnen elkaar niet zien, zaten eerst wel samen maar dat ging niet goed.)

drinkt wel, maar ook niet heel veel, in ieder geval wel meer als mijn andere konijntje..

wat nu ook nog zo kan zijn is dat het eerste konijntje waar ik t over heb(KNABBEL), altijd zo weinig heeft gedronken maar dat me dat nooit opviel omdat het andere konijntje alles op dronk..

maar nu zitten ze dus apart en drinkt ze niet tot vrij weinig..

Is dit slecht voor ze? Of drinken konijntjes altijd zo weinig?

Of verschilt dit van konijntje tot konijntje?

alvast bedankt.

Ik geef ze trouwens nu wel meer groente als eerst(wel opgebouwd) en in groente zit ook vocht, maar ik weet niet of dit zoveel vocht is dat ze minder kunnen drinken, ze krijgen iedere morgen een halve wortel, en als ik thuis kom een beetje komkommer of wat paardenbloemen...

aangepast door dierenvriend1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn drinkt ook niet zo veel, maar dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Wel krijgt ze veel groente die veel vocht bevatten, zoals witlof. Zolang je konijn op die manier wel wat vocht binnen krijgt en ze geen gedragsverandering laat zien, lijkt het mij geen probleem dat ze weinig uit de fles drinkt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn drinkt ook erg weinig, maar hij krijgt redelijk wat groenvoer en op die manier krijgen ze ook vocht binnen. Let vooral goed op het gedrag van Knabbel. Zolang hij goed eet en actief is, is er niets aan de hand en komt het doordat hij zijn vocht binnenkrijgt via zijn groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .