Ga naar inhoud

altijd plakpoep :(


Mutsie

Aanbevolen berichten

Heey

Mijn konijn Sukkel heeft bijna altijd plakpoep dat zit gewoon haar hele bips onder en haar huid is daar ook heel erg geïrriteerd. Ik heb al een paar keer geprobeerd om haar dan alleen water en hooi en biks te geven en dan geen groente of fruit. Maar dan blijft ze die plakpoep houden.

Dus ik zit met de vraag: wat kan ik hier aan doen?

Groetjes José

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is om het goed schoon te maken en misschien een zalfje voor de huid (heeft dierenarts) Dan een paar dagen alleen hooi en water. Als het over is, kun je weer gaan opbouwen met biks. Een konijn mag per dag aan biks 20 gram per kilo konijn. Mijn konijnen hebben het ook gehad. De dierenarts gaf toen dit advies en het helpt goed.

Succes!

aangepast door Meikie
wat vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 gram maar? Oh ik dacht dat het 35 gram was :s misschien dat ze dan wel plakpoep heeft omdat ze gewoon te veel krijgt.. Het is al zo'n hebbert ik ben bang dat als ik haar minder ga geven dat ze dan het voer van muts inpikt, Muts laat namelijk alles toe. Maar dan probeer wel eerst minder biks te geven en dan alsnog een proberen met alleen water en hooi. Ik heb dat al een keer geprobeert maar toen ik de biks weer begon op te bouwen kreeg ze weer plakpoep..

Link naar reactie
Delen op andere sites

het konijntje van mijn ouders heeft dat ook een tijdje gehad... de dierenarts toen adviseerde ook een tijdje (tot de klachten weg lijken) water en veel, onbeperkt hooi te geven. Daarna pas weer langzaam opbouwen met biks en absoluut geen gemengd voer en zeker niet te veel! dit hielp bij het nijntje van mijn ouders prima! succes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok allemaal bedankt voor de reacties. ;) Ik zal ze dan wel alleen water, hooi en dan 20 gram biks per kilo konijn geven. Dan kijken of het minder wordt en anders over op alleen water en hooi.

Of moet ik gewoon nu al beginnen met alleen water en veel hooi te geven?

Mijn moeder doet in de biks altijd nog een zakje gemengd voer het is dus eigenlijk niet alleen biks. Zal ik dan voor Sukkel en Muts alleen biks in het bakje doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer ook een paar dagen hooithee erbij te geven. Dit wil ook wel ervoor zorgen dat diarree gestopt word.

Je kookt gewoon water, dan doe je er een pluk hooi/kruidenhooi bij en laat je het afkoelen. Dat giet je dat inmiddels gelige water in hun drinkflesje/bakje. Zo krijgen ze dan én water én hooi binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .