Ga naar inhoud

Snoopy is blind


Claire

Aanbevolen berichten

hoiihoii,

toen wij snoopy hadden toen dacht britt dat ze blauwe ogen had !

maar je zag de pupil niet goed, dus britt zei is ze blind ?

ik zeg doe maar is met je handen langs de ogen af en kijk maar of ze er op reageerd. En nee hoor, bij allebei de ogen niet ! dus we zijn naar Rob gegaan. Dat is een dierenarts, de zoon van het baasje van bobbie.

En die heeft ook nog is gekeken en ze is blind.

Ze reageerd er niet op als je met de handen langs haar ogen af gaat.

Maar ze weet waar het eten en drinken staat enzo, ze kan er gewoon goed mee leven, we hebben haar bijna al een jaar.

Ik weet jammer genoeg niet hoe oud ze is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het idd staar is en geleidelijk erger is geworden sinds ze daar is kan ik me er wel wat bij voorstellen hoor , dat ze het nog niet eerder doorhadden. Dibbes heeft ook staar en zag weinig toen hij bij ons kwam, nu is hij helemaal blind, maar hij redt zich prima. Juist mss ook wel omdat het geleidelijk ging. Anderen hebben vaak in eerste instantie helemaal niet door dat hij blind is, ik verbaas me er ook vaak over hoe goed hij zich redt, lijkt wel alsof hij stiekem toch ziet.(is niet zo hoor) Dus kan me er wel wat bij voorstellen dat het niet is opgevallen. Hoewel die blauwe/grijze oogjes wel opvallend zijn vind ik zelf. Maarja je moet maar net weten wat het is natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een albino weet ik niet. je kan het bij een gewoon konijn Zien. Er zit een blauw dun laagje over de oog. De pupil zie je bijna niet. Als je met je hand langas het oog af gaan moet je oogje of kopje mee gaan als die dat niet doet, dan is die volgens mij blind. Ik zag ook dat snoopy anders bruine ogen heeft ! en blauwe ogen zien er veeeeeel lichter uit. En er zit een donker blauw laagje over het oogje van snoopy. Maar ze redt zit prima, ze weet waar het eten staat, en weet waar het drinken staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
o jammer dat snoopy blind is

ik heb ff een vraagje ik stel hem ff hier omdat het over het zelfde gaat

hoe kan je eigelijk zien bij een albino dat die blind is ?

enne hoe zie je uberhoudt dat een konijn blind is dan ?

Da da kan dit testen, ik ben net gister heengeweest en die is ook blind...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het zelf niet zien, sorry, maar de da heeft Stevie getest, opstakels in het pad leggen, onverwacht ineens je voet vlak voor hem schuiven (zonder dat je zijn snorharen raakt), met je hand zwaaien.

In een iets donkere ruimte gaan zitten en ineens met een lampje in een oog schijnen, kijken of het konijn zelf erop reageert en de pupil, het kan namelijk ook zijn dat ie wel donker en licht kan onderscheiden.

Ik vond het zelf wel prettig dat mijn da het heeft gedaan, die is er toch deskudiger in dan wij 'leken' om het maar zo te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .