Ga naar inhoud

In de rui, of toch iets anders?


meroke

Aanbevolen berichten

Onze nijnen verliezen de laatste weken enorm veel haar.

Maar, Daantje heeft inmiddels een kale plek, ik vraag me af of het gewoon door het verharen komt of als het toch iets anders is. Het is vandaag echt groter geworden. Hieronder de foto van z'n rugje:

img0829medium.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de huid schilferig? Of ziet dat er verder goed uit? Ik kan er zo niet zoveel kan zeggen.. is het echt tot op de huid kaal of zit er gewoon een heellllll dun laagje haar.. Op de foto lijkt er wel haar te zitten.. dus kan het gewoon rui zijn.. kan het uitgetrokken zijn door een ander nijn?

En als het schilferig is moet je even langs de dierenwinkel.. spul halen tegen mijt enzo.. dacht dat het stronghold heette... maar het kan ook zijn dat ik het door de war haal met iets voor honden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie eigenlijk ook gewoon haren? Het lijkt heel erg op wat mijn nijn ook had toen ze in de rui was. Er ontstond een grote vlek op haar rug met hele korte haartjes. De rest kon ik er zo uittrekken. Het was het begin van een nieuwe vacht.

Mocht dat niet het geval zijn zou ik idd ook aan mijt of iets dergelijks denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De huid is niet schilferig, het is een heel dun laagje haar maar het voelt vreemd aan, redelijk hard.

ik kam hem regelmatig en er komen wel veel haren mee, wellicht gewoon in de rui dan.

Ik vond het vreemd omdat snuffel ook in de rui was en er ontstonden geen 'kale' plekken.

Daantje zit nog steeds gescheiden van snuffel, dus het kan niet van een andere nijn zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat had ik inderdaad ook zo. Het zag in het begin heel gek uit en de haren voelden stug aan. Uiteindelijk groeiden de haren en werd ook de rest van de vacht zo. Het zag heel gek uit. Ook op haar kop kreeg ze een smalle streep, later trok dat bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .