Ga naar inhoud

gemaaid gras voeren?


pumi

Aanbevolen berichten

Ik meende ooit eens iets gelezen te hebben over het voeren van gemaaid gras uit de tuin, maar nu kan ik het niet meer terug vinden.

Mag je nu wel of niet een beetje gemaaid gras voeren als ik aan het gras maaien ben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gemaaid gras door een moter maaier nooit voeren ook niet gedroogt dat kost je konijn zijn leven.Vorig jaar nog een klein meisje dacht het goed te doen gaf haar nijntje gemaaid gras uit een vuilnis zak....konijntje dood acuut gas.

Altijd vers plukken als je het geeft en slap gras weer weg halen.

eh Cindy vraagje

als je gemaaid gras laat drogen is het toch gewoon hooi, hetzelfde als je bij de boer koopt of in de dierenwinkel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi zelf moet ook 8 tot 12 weken broeien voor het gegeten mag worden door paarden en konijnen!!!

met broeien bedoel ik strak opgestapeld zodat de gisten verdwijnen die gas veroorzaken en of koliek bij paarden.

Het word in zĀ“n hooi berg van binnen ook eenorm warm.....

Met de gevolgen als het hooi toch te vochtig blijkt te zijn door te snel oogsten en of een regen bui zelfs de boel in de fik kan vliegen!!!

Ja dat denk je niet van hooi maar het is meerdere keren per jaar breken er branden uit bij maneges door sponane hooi verbranding!

Dus de reden van vers gemaaid gras[hooi] mag duidelijk zijn geld voor alle dieren die dat niet gelijk mogen eten.

sommige boeren maaien wel vers gras en voeren het gelijk op aan de koeien dat kan wel maar moet binnen een halve dag ook op zijn.

Daar naast word er ook vers gras geoogst en in de kuil gereden dan plastic er over heen dan krijg je kuil gras met heel veel eiwitten dit stinkt ook eenorm.[het word zo warm in het plastic dat het gras eigelijk gekookt word en door de gisten stinkt het zo]

Dit word door koeien en schapen soms paarden gegeten......maar gezond is het niet.

Paarden kunnen koliek krijgen gas in de darmen en dikke stal beenen.

Dan barst de darm door de gassen open en je paard is dood.

Konijnen eten dit vaak niet van wege de zware geur en het is wat vochtig gelukig.

Maar ook geen aanrader om te voeren.Ik heb hooi van me eigen land vandaar dat ik van deze processen af weet en het toch anders is dan mensen simpel denken!Een baaltje hooi heeft al heel wat weken afgelegen voor het bij de consumenten komt.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .