Ga naar inhoud

Oud zeer?


Mijnnijnen

Aanbevolen berichten

Wij hebben nu sinds een week vriendje Stoffel uit de opvang. Het is een dwerg-hangoortje. De eerste dagen heeft hij zich van zijn beste kant laten zien, actief en voortdurend bezig de dames de baas te worden, wat volgens mij maar gedeeltelijk gelukt is, hij wordt ook nog zeer regelmatig bereden.

Bij de koppeling in de opvang was er al een moment dat ik dacht... uh?

In een snelle actie nam hij een bocht, kreeg mogelijk ook een kick van een wegsprint konijn tegen zijn kop, in elk geval viel hij op zijn zij en was even heel erg de kluts kwijt. Kan gebeuren, en ook konijntjes met een "flappiecap' verdienen een goed leven. Maar wel alert ben ik er op.

Nu vind ik hem zo stijfjes overkomen, een beetje zo rondhobbelend bolletje, of is dat iets van hangoor dwergjes? Hij lijkt een beetje bol, en gaat op zijn achterpootjes staan om mij goed te zien bijvoorbeeld. Ook rolde hij gister van hun trap in de villa. Ik heb zijn rug gevoeld, en zachtjes langs de werveltjes gedrukt en hij was heel relaxed, geen pijn dus lijkt me.. Mijn andere nijnen zijn razendsnelle jonge atleten, misschien steekt hij gewoon een beetje af en valt het daarom op...

Kan dit ook zijn van een verwaarloosde oorontsteking? Moet ik nog ergens extra op letten? Ik laat hem ergens volgende week even nakijken bij de DA als ze ingeent worden, ik wilde ze eerst even laten wennen hier voor ik ze opnieuw stres bezorg. Misschien herkent iemand het?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt toch wel als één of andere neurologisch deffektje...

Laat de DA zeker de ogen ook nakijken en de reflexen testen. Als er minder kracht zit in bv de achterpootjes is het raadzaam om tegen EC te behandelen. Maar het kan id zoals je zegt een overblijfsel zijn van bv een oorontsteking. Ik denk dat in dat geval de DA niets zal vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je hem even laat nakijken.

Ik herken sommige dingen wel...

Jossie is vaak ook een 'bolletje' konijn. Ze is erg nieuwsgierig en brengt zichzelf daarom vaak in de problemen. Daarbij is het gewoon een kluns. Ik heb haar dan ook een paar keer van het trappetje zien rollen, omdat ze gewoon niet oppast. Ook rent ze regelmatig uit enthousiastme tegen de muur... :s

Heb haar ook al laten nakijken bij de DA, maar ze was kerngezond!

Ze is dus gewoon erg onhandig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt een beetje als het NHD-tje van mijn broertje.. Maar mijn hangoortje hier vertoont niets wat erop lijkt.. Met mijn broertjes konijn schijnt niets aan de hand te zijn.. maar het lijkt mij toch wel even verstandig om het te laten checken.. je weet het nooit.. misschien valt er nog iets aan te doen..

Het is wel een leukerd om te zien! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is er ook ontzettend vrolijk en actief bij... daarom dacht ik echt aan oud zeer, ik was even bezorgd over zijn rug, die kan natuurlijk makkelijk verdraaid zijn als hij slecht opgepakt is of zo... maar onhandig is hij ook, juist nu hij zo achter de vrouwtjes aan moet loopt hij wel eens ergens tegen aan. Maar ik heb al even gebeld met de dierenarts omdat ik toch info over hun konijnenspreekuur wilde en ze bekijken hem gewoon even extra goed is mij beloofd, altijd fijn als je een nieuwe huisgenoot hebt met een onbekend (en onbemind) verleden.

Dank jullie voor het meedenken! Hardstikke fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha! Ja dat klopt! Zwabber komt van Muffins.. was voorheen Mika.. kindje van Lisa die laatst helaas overleden schijnt te zijn.. Op Ria's log staat inderdaad nu net een foto waarop Zwabber Plumeau een wasbeurt geeft.. die twee zijn echt gemaakt voor elkaar! :mdr: En qua kleur gaan ze ook steeds meer op elkaar lijken... Mika was als baby grijs.... :whistle2:

Maar weer even on-topic! Fijn zo'n dierenarts! Laat je wel even weten hoe het is gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .